Vak: Social Marketing credits: 2

Vakcode
CEVB20DIMSCM
Naam
Social Marketing
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
2
Taal
Nederlands
Coördinator
J.A. de Vries
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Social Marketing - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
21st-century skills:
  • Communicatief
  • Verantwoordelijkheidsbesef
  • Commercieel bewustzijn
  • Nieuwsgierigheid
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:
  • De student is in staat om een nulmeting uit te voeren met betrekking tot de inzet van de sociale media kanalen van de organisatie;
  • De student is in staat om een organisatie te adviseren over de strategische inzet van sociale media aan de hand van een rapport;
  • De student is in staat om een sociale media analyse op te zetten waarbij de inspanningen van de inzet van sociale media worden gemonitord.

Inhoud

Niveau:
Verdiepend
 
Inhoud:
Tijdens de colleges Social Media werken we naar een social media strategie voor jullie opdrachtgever. Daarnaast gaan we aan de slag met het analyseren van de social media inspanningen van de organisatie.


Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of de blackboard course.

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance