Vak: Zoekmachine marketing & displayadvertising credits: 2
- Vakcode
- CEVB20DIMZMD
- Naam
- Zoekmachine marketing & displayadvertising
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 2
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- J.A. de Vries
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Toetsen
-
- Zoekmachine marketing & displayadvertis - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
Na dit studieonderdeel kun je:
- REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
- Commercieel bewustzijn
- Nieuwsgierigheid
- Kritisch denken
Na dit studieonderdeel kun je:
- Een bedrijf adviseren over het verbeteren van de organische vindbaarheid
- Een zoekwoorden onderzoek uitvoeren
- Diverse tools van Google koppelen aan een website
- Targets opstellen, budgetten bepalen
- Campagnes aanmaken in Google Ads in het zoek- en displaynetwerk
- Doelen en ecommerce instellen in Analytics
Inhoud
Niveau:
Verdiepend
Verdiepend
Inhoud:
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of de blackboard course.
- Search Engine Optimalisatie; na verdieping in de theorie, analyseren studenten de structuur en huidige teksten van de website/webshop van de ondernemer. Na oefening en toetsing binnen een simulatieomgeving brengen ze advies uit t.a.v. de relevante SEO onderdelen op basis van de beschikbare SEO Scan en doen eventueel aan tekstredactie op basis van keyword onderzoek.
- Search Engine Advertising; na verdieping in de theorie volgt een zoekwoordenonderzoek en worden zoekwoorden campagnes opgezet. Het schrijven van advertenties maakt hier deel van uit. Na oefening en toetsing binnen een simulatieomgeving, gaan studenten aan de slag met instellingen & implementatie bij het MKB-bedrijf
- Display Advertising; Met de beschikbare kennis vanuit SEA is het een Kleine stap naar het inrichten van een Display campagne.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of de blackboard course.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance