Vak: Denkstijlen en creativiteit credits: 3
- Vakcode
- CEVH3CMA1
- Naam
- Denkstijlen en creativiteit
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 3
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- A.M. Nauta
- Werkvormen
-
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- Denkstijlen en creativiteit - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
De student kan:
- WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
- Creativiteit
- Nieuwsgierigheid
- Kritisch denken
De student kan:
- een actueel en relevant (marketing)probleem formuleren en dit vertalen in een motiverende startvraag als basis voor een creatief proces. Hij kan innovatieve ideeën genereren als antwoord op deze vraag. Hij gebruikt hiervoor verschillende creatieve technieken;
- creatieve ideeën te beoordelen op originaliteit en haalbaarheid en kan hieruit een selectie maken. Hij is in staat een gekozen idee te verrijken en uit te werken tot een aansprekend concept voor de doelgroep;
- reflecteren op proces en resultaat. Hij heeft zicht op zijn kwaliteiten en vaste denkpatronen, staat open voor nieuwe leerervaringen en is in staat zijn oordeel uit te stellen. Hij toont lef door buiten zijn kader & comfort zone te denken en werken;
- samenwerken in een team met verschillende kwaliteiten en perspectieven. Hij neemt verantwoordelijkheid voor het proces en het resultaat.
Inhoud
Niveau:
Verdiepend
Inhoud:
De keuzelijn Contentmarketing bestaat uit 4 thema’s:
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of de blackboard course.
Bijzonderheden:
Maakt deel uit van de 12 ec-lijn contentmarketing. Aangezien dit een vaardigheidstraining/practicum betreft, is voldoende actieve deelname een voorwaarde voor succesvolle afronding.
Verdiepend
Inhoud:
De keuzelijn Contentmarketing bestaat uit 4 thema’s:
- Creativiteit en denkstijlen
- Marketing in economisch perspectief
- Ethiek en filosofie
- Storytelling
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of de blackboard course.
Bijzonderheden:
Maakt deel uit van de 12 ec-lijn contentmarketing. Aangezien dit een vaardigheidstraining/practicum betreft, is voldoende actieve deelname een voorwaarde voor succesvolle afronding.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance