Vak: Marketing in economisch perspectief credits: 3
- Vakcode
- CEVH3CMA2
- Naam
- Marketing in economisch perspectief
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 3
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- H.C. Bouius
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Marketing in economisch perspectief - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
De student kan analyseren hoe ontwikkelingen in de economie en in de maatschappij de ontwikkeling van (nieuwe) marketinginstrumenten beïnvloeden, waardoor hij beter in staat is te bepalen welke marketinginstrumenten in voor het bedrijf nieuwe situaties kunnen worden ingezet en op welke wijze dat het beste kan gebeuren.
- KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
- Kritisch denken
De student kan analyseren hoe ontwikkelingen in de economie en in de maatschappij de ontwikkeling van (nieuwe) marketinginstrumenten beïnvloeden, waardoor hij beter in staat is te bepalen welke marketinginstrumenten in voor het bedrijf nieuwe situaties kunnen worden ingezet en op welke wijze dat het beste kan gebeuren.
Inhoud
Niveau:
Verdiepend
Verdiepend
Inhoud:
De keuzelijn Contentmarketing bestaat uit 4 thema’s:
De keuzelijn Contentmarketing bestaat uit 4 thema’s:
- Creativiteit en denkstijlen
- Marketing in economisch perspectief
- Ethiek en filosofie
- Storytelling
Op blackboard kun je een kijkje nemen in de course.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of de blackboard course.
Bijzonderheden:
Deze module maakt deel uit van de 12EC- keuzelijn Contentmarketing. Het te schrijven essay moet met een voldoende (5,5 of hoger) zijn gewaardeerd om het vak te kunnen afronden.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of de blackboard course.
Bijzonderheden:
Deze module maakt deel uit van de 12EC- keuzelijn Contentmarketing. Het te schrijven essay moet met een voldoende (5,5 of hoger) zijn gewaardeerd om het vak te kunnen afronden.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance