Vak: Online Marketing credits: 5

Vakcode
CMVB22KEUOM
Naam
Online Marketing
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
C.J.A.C. Kox
Werkvormen
  • Gastcollege
  • Hoorcollege
  • Opdracht
  • Practicum / Training
Toetsen
  • Online Marketing - Overige toetsing

Leeruitkomsten

  • Je begrijpt het speelveld van online marketing en weet welke rol online media hierin kunnen bijdragen.
  • Je zet verschillende methodes en technieken met betrekking tot online marketing in op basis van een strategisch online marketingadvies.
  • Je meet op juiste wijze de resultaten van de uitgezette online marketingstrategie en weet duiding te geven aan deze resultaten.
  • Je presenteert de uitkomsten van de resultaten op een overtuigende wijze en ondersteunt dit met een daartoe geschikt middel.
 


 

Inhoud

De CMD­-beroepspraktijk heeft veel raakvlakken met het vakgebied marketing, met name waar het de inzet van interactieve media voor marketingdoeleinden betreft. Tijdens dit keuzevak gaan we, aan de hand van een (door jouzelf) ingerichte e­commerce omgeving de mogelijkheden van online marketing verkennen. In dit keuzevak ga je je verdiepen in belangrijke deelgebieden van online marketing zoals analytics, search engine optimalization, search engine advertising, e­mail marketing alsook social media marketing. Het keuzevak online marketing bestaat uit zeven hoor­/ werkcolleges waarna je zelf aan de slag gaat met een opdracht die bij het betreffende college hoort. Door het uitvoeren van alle opdrachten bouw je aan een mooi portfolio welke je prima kunt inzetten tijdens jouw zoektocht naar een stageplaats.

OPDRACHT
Je maakt zeven losse deelopdrachten rondom het opzetten, inrichten en het uitvoeren van marketingactiviteiten voor jouw eigen webshop op basis van WordPress en WooCommerce. De opdrachten worden ingeleverd in blogvorm, gekoppeld aan jouw WordPress website.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT