Vak: Personal Branding credits: 5

Vakcode
CMVB22PEB
Naam
Personal Branding
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
L.E. Faber
Werkvormen
  • Projectonderwijs
Toetsen
  • Personal Branding - Overige toetsing

Leeruitkomsten

  •  
  • Je maakt een portfoliowebsite die de ‘gebruiker‘ op een toegankelijke wijze een coherent beeld geeft van je identiteit, kennis en vaardigheden. Je onderbouwt in je verslag helder je keuze van de ontwerpvoorwaarden en geeft daarbij aan waarin je je onderscheidt.
  • Je beschrijft kritisch je professionele ontwikkeling en past de GROW­ methodiek toe. Je geeft passende suggesties hoe je de ontvangen feedback op je portfoliowebsite gaat oppakken.
  • Je toont aan je verdiept te hebben in stagemogelijkheden en hebt contact gelegd met 3 bedrijven en een top 3 gemaakt van stagemogelijkheden die het beste bij je passen. Je onderbouwt je keuze.
  • Je beschrijft minstens 3 passende netwerkactiviteiten die je hebt ondernomen ter voorbereiding op de stage en wat je hieraan hebt gehad. Denk aan: volgen Linked In Learning courses, ontwikkelen netwerkplan, opdrachten uitvoeren m.b.t. netwerken etc.
  • Je sollicitatiebrief is verzorgd, toepasselijk (relatie met vacature en organisatie) en helder geschreven.
  • Je pitch geeft het doelpubliek een helder en overtuigende omschrijving van jezelf als professional en je ambities.

 

Inhoud

In aanloop naar de stageperiode in jaar 3 bieden we in blok 2.3 het vak Personal Branding aan. In dit vak leer je jezelf presenteren aan een opdrachtgever d.m.v. een representatieve portfoliowebsite. Je ontdekt
hoe je jezelf kunt onderscheiden van anderen. Ook kom je in aanraking met het bedrijfsleven door netwerkopdrachten uit te voeren en feedback te vragen. Recruiters uit het werkveld adviseren je met betrekking tot het betreden van de arbeidsmarkt: welke skills worden gevraagd, wat past bij jou en hoe presenteer je jezelf? Zowel in woord als geschrift komen presentatietechnieken aan de orde; met gebruik van digitale middelen zoals vlogs en een portfoliowebsite. Het uitvoeren van de eindopdracht levert je een goede voorbereiding op om vol vertrouwen de eerste stap richting het werkveld te zetten in de vorm van een stage.

OPDRACHT
Je maakt een aantal producten ter voorbereiding op het betreden van de stagemarkt:

  •  
  • Portfoliowebsite
  • Sollicitatiebrief
  • CV
  • Lijst met minimaal drie bedrijven waar je contact mee hebt gehad
  • Drie CMD-­vacatures die je hebt gevonden
  • Uitgeschreven pitch over jezelf plus filmpje/vlog

Je schrijft een verslag over de ontwikkeling van je eigen “Personal Brand” Het verslag bevat maximaal 1600 woorden plus een aantal verplichte bijlagen:
Portfoliowebsite (werkende link), Sollicitatiebrief , CV, Lijst met minimaal drie bedrijven waar je contact mee hebt gehad, Drie CMD­ vacatures die je hebt gevonden en een uitgeschreven pitch over jezelf plus filmpje/vlog. Dit verslag bevat een beschrijving van de feedback die je hebt ontvangen op je verplichte bijlagen en je beschrijft passende suggesties hoe je deze feedback gaat oppakken. Dit verslag (inclusief de bijlagen) voldoet aan de CMD Dresscode Jaar 2.

 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT