Vak: Communicatie- en Mediakunde 3 credits: 5

Vakcode
COVB15CPR2
Naam
Communicatie- en Mediakunde 3
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
G. Groen
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Werkcollege
Toetsen
  • Communicatie- en Mediakunde 3 - Computer, organisatie ToetsCentrum

Leeruitkomsten

De volgende competentie wordt op niveau 2 ontwikkeld:
5. Verantwoordt communicatie-interventies op basis van kennis, theorie en inzichten uit onderzoek.
 

Inhoud

In het tweede deel van dit semester staat bij Communicatiekunde de toepassing van geïntegreerde marketingcommunicatie centraal. De student leert op basis van theorieën en actuele cases uit de praktijk om de kernboodschap, strategie en het creatief concept van een marketingcommunicatiecampagne in bestaande campagnes te herkennen en om dit zelf toe te passen bij het ontwikkelen van een marketingcommunicatiecampagne. Daarnaast leert de student hoe strategieën voor gedragsverandering gebruikt kunnen worden bij het ontwikkelen van een campagne.

De werkcolleges Media zijn een vervolg op de stof uit de hoorcolleges Media uit blok 1.3. In blok 2.2 wordt de theorie achter alle Tools-vakken belicht. De student leert theorieën en begrippen over grafische vormgeving, kleurenleer, typografie, time-based media, copyright en de grafische workflow. De student kan de begrippen en theorieën toepassen. De student kan verschillen in vormgeving, kleur, typografie en beeldkadrering koppelen aan verschillende doelgroepen en verschillende media.
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT