Vak: Project Campagne 1 credits: 5
- Vakcode
- COVB21CBC1
- Naam
- Project Campagne 1
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S.T. Sixma
- Werkvormen
-
- Opdracht
- Projectonderwijs
- Toetsen
-
- Campagne 1 - Overige toetsing
- Visuele Communicatie 5 - Overige toetsing
Leeruitkomsten
De volgende leeruitkomsten worden op niveau 2 ontwikkeld:
1. Signaleert ontwikkelingen die relevant zijn voor de organisatie, overziet internationale en (interculturele) ontwikkelingen en vertaalt de implicaties hiervan naar het communicatiebeleid.
2. Overziet ontwikkelingen in het vakgebied en het (internationale) medialandschap en kan deze inzichten vertalen naar de communicatiestrategie..
3. Voert een praktijkonderzoek methodisch uit en hanteert daarbij passende onderzoeksmethoden.
4. Onderzoekt de wensen en behoeften van de doelgroep en begrijpt welke contextuele (culturele) factoren van invloed zijn op het gedrag van de doelgroep.
1. Signaleert ontwikkelingen die relevant zijn voor de organisatie, overziet internationale en (interculturele) ontwikkelingen en vertaalt de implicaties hiervan naar het communicatiebeleid.
2. Overziet ontwikkelingen in het vakgebied en het (internationale) medialandschap en kan deze inzichten vertalen naar de communicatiestrategie..
3. Voert een praktijkonderzoek methodisch uit en hanteert daarbij passende onderzoeksmethoden.
4. Onderzoekt de wensen en behoeften van de doelgroep en begrijpt welke contextuele (culturele) factoren van invloed zijn op het gedrag van de doelgroep.
Inhoud
Voor bedrijven is het belangrijk om consumenten te betrekken in communicatie, hun wensen en handelen en onderliggen drijfveren voor gedrag te begrijpen. Een marketingcommunicatiecampagne is een prachtig middel om besluitvorming te beinvloeden en gedrag te veranderen.
Als consultant in communicatie ontwikkelt de student een creatieve (marketing-) communicatiecampagne voor een opdrachtgever (uit de energie-sector) die gericht is op gedragsverandering c.q. gedragsbeïnvloeding.
Voordat de campagne definitief vormgegeven kan worden, zal de student eerst (ontwerpgericht) onderzoek moeten verrichten in de vorm van:
De consultants werken in teamverband samen en inspireren elkaar met ideeën, delen hun netwerken en expertise en passen creatieve technieken toe om te komen tot een onderscheidende, innovatieve campagne voor hun opdrachtgever.
Als consultant in communicatie ontwikkelt de student een creatieve (marketing-) communicatiecampagne voor een opdrachtgever (uit de energie-sector) die gericht is op gedragsverandering c.q. gedragsbeïnvloeding.
Voordat de campagne definitief vormgegeven kan worden, zal de student eerst (ontwerpgericht) onderzoek moeten verrichten in de vorm van:
- Behoeftenanalyse
- Contextanalyse
- Best Practices
De consultants werken in teamverband samen en inspireren elkaar met ideeën, delen hun netwerken en expertise en passen creatieve technieken toe om te komen tot een onderscheidende, innovatieve campagne voor hun opdrachtgever.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT