Vak: Project Campagne 2 credits: 5

Vakcode
COVB21CPR1
Naam
Project Campagne 2
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
S.T. Sixma
Werkvormen
  • Opdracht
  • Projectonderwijs
Toetsen
  • Campagne 2 - Overige toetsing
  • Visuele Communicatie 6 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

De volgende leeruitkomsten worden op niveau 2 ontwikkeld:

5.  Verantwoordt communicatie-interventies op basis van kennis, theorie en inzichten uit onderzoek.

6.  Werkt een (creatief) concept uit dat aansluit bij de wensen van de (internationale) doelgroep en/of de doelstellingen van de organisatie.

7.  Selecteert geschikte kanalen en (digitale) tools om passende communicatie voor de doelgroep te kiezen.  

8.  Creëert relevante content die aansluit bij het concept en bij de doelstellingen van de organisatie.

9.  Ontwerpt planningen voor de implementatie van beroepsproducten rekening houdend met doelgroepen, doelstellingen en budget en organiseert de uitvoering.

10.  Adviseert vanuit de organisatie of als externe adviseur (consultant) over de communicatie van de organisatie, rekening houdend met de communicatiestrategie van de organisatie.

11.  Communiceert zowel mondeling als schriftelijk correct, doelgroepgericht, zakelijk en beknopt en creëert hiermee draagvlak (commitment).

Inhoud

De student bouwt in teamverband voort op de resultaten van project 2.1. De inzichten uit het in 2.1 verrichte onderzoek (programma van eisen) wordt in dit blok uitgewerkt in een campagneplan. Om het gewenste gedrag te bereiken bepaalt de student concrete campagnedoelen. Wat wil de campagne bereiken? De campagne moet leiden tot gedragsverandering bij de geselecteerde doelgroep Als hulpmiddel hiervoor gebruikt de student een zogenaamd Canvasmodel.
 
De student kiest vervolgens kansrijke theoretische methoden om gedrag te sturen. Wordt bijvoorbeeld gekozen voor een negatieve of positieve insteek? Staat de doelgroep wel open voor verandering?
 
In een creatief proces wordt het campagneplan verder uitgewerkt naar een communicatiekanalen- en -middelenprofiel. De student kiest geïntegreerde media, denk bijvoorbeeld aan een app, een korte video en een poster. Bij het samenstellen van dit profiel onderzoekt en beslist de consultant wanneer een campagne efficiënt en effectief is (evaluatie in de vorm van een testplan en budgettering). Tot slot wordt een eindadvies gepresenteerd aan de klant.

Bij het vak Visuele Communicatie staan illustrator en wordpress dit blok centraal.

Toelating is alleen mogelijk met een voldoende afronding van project 2.1. omdat dit de basis vormt van het project in blok 2.2.

 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT