Vak: Marketingcommunicatie en Onderzoek credits: 5
- Vakcode
- COVP14CIB2
- Naam
- Marketingcommunicatie en Onderzoek
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- M.H.J. Marquart Scholtz
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Marketingcommunicatie en Onderzoek - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
De volgende competenties worden op niveau 1 ontwikkeld:
1. Context & strategie | 2. Overziet ontwikkelingen in het vakgebied en het (internationale) medialandschap en kan deze inzichten vertalen naar de communicatiestrategie. |
2. Doelgroep & gedrag | 5. Verantwoordt communicatie-interventies op basis van kennis, theorie en inzichten uit onderzoek. |
Inhoud
In de hoor- en werkcolleges gaat de student nader in op de theoretische concepten die gerelateerd zijn aan marketing en online marketingcommunicatie. De theorie die behandeld wordt in de hoorcolleges heeft betrekking op de basisbeginselen van marketing en online marketingcommunicatie, de marketingomgeving, segmenteren en positioneren, marketingmix, content marketing, doelgroep-analyse, sentiment-analyse, concurrentenanalyse en tools voor marketingcommunicatie-onderzoek. In de werkcolleges gaat de student deze theorieën toepassen.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT