Vak: Communicatie- en Mediakunde credits: 5

Vakcode
COVP14CPA2
Naam
Communicatie- en Mediakunde
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
R. Heuvelman
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Werkcollege
Toetsen
  • Communicatie- en Mediakunde 1 - Computer, organisatie ToetsCentrum

Leeruitkomsten

De volgende competenties worden ontwikkeld op niveau 1:
 
1.      Context & strategie 2.      Overziet ontwikkelingen in het vakgebied en het (internationale) medialandschap en kan deze inzichten vertalen naar de communicatiestrategie.
2.      Doelgroep & gedrag 5.      Verantwoordt communicatie-interventies op basis van kennis, theorie en inzichten uit onderzoek.
 
 

Inhoud

In de hoor- en werkcolleges gaat de student nader in op de theoretische concepten die gerelateerd zijn aan issuemanagement en crisiscommunicatie. De theorie die behandeld wordt in de hoorcolleges heeft betrekking op publiekscommunicatie, framing, publieke opinie, diverse specialismen van corporate communicatie, identiteit, imago en reputatie, maatschappelijk verantwoord ondernemen en ethiek. Daarnaast leert de student onderzoeksmethoden zoals het maken van een stakeholders-analyse en een media-analyse. De student gaat in de werkcolleges aan de slag met deze theorieën aan de hand van verschillende opdrachten.
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT