Vak: Project Online Contentmarketing credits: 5
- Vakcode
- COVP21CIB1
- Naam
- Project Online Contentmarketing
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- I.H. Falkena
- Werkvormen
-
- Opdracht
- Projectonderwijs
- Toetsen
-
- Online Content Marketing - Overige toetsing
- Visuele communicatie 2 - Overige toetsing
Leeruitkomsten
De volgende competenties worden op niveau 1 ontwikkeld:
Competenties | Programma leeruitkomsten De junior professional… |
| 1.Signaleert ontwikkelingen die relevant zijn voor de organisatie, overziet internationale en (interculturele) ontwikkelingen en vertaalt de implicaties hiervan naar het communicatiebeleid. |
| 4.Verantwoordt communicatie-interventies op basis van kennis, theorie en inzichten uit onderzoek. |
| 6. Werkt een (creatief) concept uit dat aansluit bij de wensen van de (internationale) doelgroep en/of de doelstellingen van de organisatie. |
7. Selecteert geschikte kanalen en (digitale) tools om passende communicatie voor de doelgroep te kiezen. | |
8. Creëert relevante content die aansluit bij het concept en bij de doelstellingen van de organisatie. | |
| 10. Adviseert vanuit de organisatie of als externe adviseur (consultant) over de communicatie van de organisatie, rekening houdend met de communicatiestrategie van de organisatie. |
Inhoud
Organisaties zetten steeds vaker online marketing in om de organisatiedoelstellingen te behalen. Het ontwikkelen van een (goede) contentstrategie wordt steeds belangrijker om op een efficiënte manier online te communiceren met de doelgroep.
De student ontwikkelt een contentstrategie en relevante online content voor een opdrachtgever door aan de ene kant de doelgroep te betrekken en aan de andere kant aan te sluiten bij de doelstellingen van de organisatie.
Voordat de contentstrategie en content ontwikkeld kan worden, doet de student in teamverband onderzoek in de vorm van het analyseren van:
• de opdrachtgever en de markt
• de doelgroep
• de concurrenten
• de positionering
Op basis hiervan ontwikkelt iedere student een contentstrategie en passende content en presenteert dit aan de opdrachtgever.
De studenten werken als junior communicatieadviseurs in teamverband, inspireren elkaar en delen hun expertise.
Bij Visuele Communicatie leert de student content te maken aan de hand van de Adobeprogramma's: Adobe Photoshop en Lightroom.
De student ontwikkelt een contentstrategie en relevante online content voor een opdrachtgever door aan de ene kant de doelgroep te betrekken en aan de andere kant aan te sluiten bij de doelstellingen van de organisatie.
Voordat de contentstrategie en content ontwikkeld kan worden, doet de student in teamverband onderzoek in de vorm van het analyseren van:
• de opdrachtgever en de markt
• de doelgroep
• de concurrenten
• de positionering
Op basis hiervan ontwikkelt iedere student een contentstrategie en passende content en presenteert dit aan de opdrachtgever.
De studenten werken als junior communicatieadviseurs in teamverband, inspireren elkaar en delen hun expertise.
Bij Visuele Communicatie leert de student content te maken aan de hand van de Adobeprogramma's: Adobe Photoshop en Lightroom.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT