Vak: Project Nieuwsanalyse en Media-advies credits: 5
- Vakcode
- COVP21CPA1
- Naam
- Project Nieuwsanalyse en Media-advies
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- R. Heuvelman
- Werkvormen
-
- Opdracht
- Projectonderwijs
- Toetsen
-
- Nieuwsanalyse en Media-advies - Overige toetsing
- Visuele communicatie 3 - Overige toetsing
Leeruitkomsten
De volgende competenties worden ontwikkeld op niveau 1:
1. Context & strategie | 1. Signaleert ontwikkelingen die relevant zijn voor de organisatie, overziet internationale en (interculturele) ontwikkelingen en vertaalt de implicaties hiervan naar het communicatiebeleid. |
2. Doelgroep & gedrag | 3. Voert een praktijkonderzoek methodisch uit en hanteert daarbij passende onderzoeksmethoden. |
3. Concept & creatie | 6. Werkt een (creatief) concept uit dat aansluit bij de wensen van de (internationale) doelgroep en/of de doelstellingen van de organisatie. |
8. Creëert relevante content die aansluit bij het concept en bij de doelstellingen van de organisatie. | |
5. Overtuiging & draagvlak | 10. Adviseert vanuit de organisatie of als externe adviseur (consultant) over de communicatie van de organisatie, rekening houdend met de communicatiestrategie van de organisatie. |
Inhoud
Organisaties bestaan niet zomaar op zichzelf maar opereren en communiceren in een dynamische omgeving. Maatschappelijke kwesties (issues) ontstaan en verdwijnen snel, mede door de invloed de mogelijkheden om online te communiceren. Issues kunnen in het ergste geval tot een crisissituatie voor een organisatie leiden.
De student doet in teamverband onderzoek naar een relevant issue. Op basis van dat onderzoek ontwikkelt de student individueel een media-advies voor de organisatie.
Daarin adviseert de student over de volgende onderwerpen:
• Generen media aandacht?
• Communicatie boodschap
• Communicatie frame
• Communicatiemiddelen
De student presenteert met de projectgroep de uitkomsten van het onderzoek en het advies op een overtuigende manier.
Bij Visuele Communicatie gaat de student aan de slag met het visualiseren van het issue middels één van de Adobeprogramma's zoals: Illustrator of Photoshop
De student doet in teamverband onderzoek naar een relevant issue. Op basis van dat onderzoek ontwikkelt de student individueel een media-advies voor de organisatie.
Daarin adviseert de student over de volgende onderwerpen:
• Generen media aandacht?
• Communicatie boodschap
• Communicatie frame
• Communicatiemiddelen
De student presenteert met de projectgroep de uitkomsten van het onderzoek en het advies op een overtuigende manier.
Bij Visuele Communicatie gaat de student aan de slag met het visualiseren van het issue middels één van de Adobeprogramma's zoals: Illustrator of Photoshop
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT