Vak: Integratie trede 9 periode AB credits: 5

Vakcode
DAVP22IN9AB
Naam
Integratie trede 9 periode AB
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
R. de Haan
Werkvormen
Toetsen

Leeruitkomsten

Creërend vermogen:
De student is in staat om op aanwijzing van derden betekenis te geven aan artistiek werk.

Ambachtelijk vermogen:
De student past instrumentele basisvaardigheden en basiskennis op aanwijzing van derden toe binnen de opeidingscontext.

Onderzoekend en reflectief vermogen:
De student komt door onderzoek en reflectie tot inzicht en kennis voor zijn functioneren en kan aan de hand van de door docent aangedragen kaders een mening vormen over materiaal uit het vakgebied.

Vermogen tot groei en ontwikkeling:
De student leert omgaan met feedback en kan onder begeleiding van een docent hierop actie ondernemen.

Ondernemend en organiserend vermogen:
De student kan onder begeleiding van derden de aangedragen opdrachten met vastgestelde kaders uitvoeren binnen de opleidingscontext.

Communicatief vermogen:
De student absorbeert informatie, ideeën en oplossingen van docenten en kan dit met medestudenten gebruiken binnen de opleidingscontext. 

Vermogen tot samenwerking:
De student werkt onder begeleiding samen met medestudenten aan de totstandkoming van een artistiek product of proces binnen de opleidingscontext.

Inhoud

Praktijkdomein: in dit domein maken de studenten kennis met hun toekomstige werkveld. Studenten doen praktijkervaring op door middel van podiumpraktijkstages en domeinoverstijgende projecten op een niveau dat past bij de studiefase waarin de student zich bevindt. In trede 9 wordt dit domein gecombineerd met domeinonderdelen Praktijk uit de opleiding Hbo- Bachelor Docent Dans en maakt de student kennis met de praktijk van het lesgeven.

Creatieve & Educatieve Praktijk  (CEP) uitsluitend in trede 9
Hierbij worden creatie, educatie en leidinggeven samengebracht in een onderwijssituatie.

Creatieve Ontwikkeling
Creatieve ontwikkeling heeft als doel de student te leren creatieve producten te ontwikkelen, waaronder het ontwerpen van choreografieën, het schrijven van teksten en het produceren van andere verschillende Performing Arts producten. Dit is een domeinoverstijgend onderdeel

MEDI Praktijk uitsluitend in trede 9
MEDI Praktijk biedt mogelijkheden de verworven theoretische aspecten van het onderwijsproces in praktijk te brengen binnen het reguliere basis- en voortgezet onderwijs (inclusief CKV).

Theater Praktijkstages
Theater Praktijkstages bieden mogelijkheden om als uitvoerend kunstenaar, deels zelfstandig, deels onder supervisie, podium- en werkveldervaring op te doen.

Project ArtCore
Binnen het Project ArtCore maken de studenten aan de hand van een thema samen met hun coach een presentatie c.q. Performing Arts-project om ervaring op te doen in ondernemen en creëren.

Project “I”
Het Project “I” vindt vroeg in trede 9 plaats en heeft een oriënterende en samenwerkende doelstelling.

Project Integratie/IWP
Bij het Project Integratie wordt onder leiding van diverse choreografen en regisseurs een theaterproduct uitgevoerd, waarbij verschillende domeinen geïntegreerd zijn tot een samenhangend geheel. Hierbij ligt het accent op verbindingen leggen tussen Onderwijs, Onderzoek en Werkveld (IWP).

Project DIZO (Dans, Inspiratie, Zang & Ondernemerschap)
 Het Project DIZO is een eindexamenonderdeel. Het omvat een dans-, zang- en acteerprogramma dat volledig door de examenkandidaten wordt geproduceerd.

Repertoire
Bij domeinonderdeel Repertoire, wordt het Repertoire van LMIPA of uit het Performing Arts werkveld ingestudeerd en gerepeteerd.
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Lucia Marthas Institute for Performing Arts