Vak: Integratie trede 12 periode CD credits: 10

Vakcode
DDVB22IN12CD
Naam
Integratie trede 12 periode CD
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
10
Taal
Nederlands
Coördinator
R. de Haan
Werkvormen
Toetsen

Leeruitkomsten

Artistiek vermogen:
De kunstvakdocent heeft een coherente artistieke visie van waaruit hij artistieke processen en producten realiseert. Hiermee inspireert en begeleidt hij lerenden in hun persoonlijke artistieke ontwikkeling.

Pedagogisch-didactisch vermogen:
De kunstvakdocent beschikt over een breed spectrum aan pedagogische en didactische kennis en vaardigheden. Daarmee brengt hij voor individuele en groepen lerenden veilige en krachtige leeromgevingen tot stand.

Interpersoonlijk vermogen:
De kunstvakdocent beschikt over een breed spectrum aan communicatieve kennis en vaardigheden. Daarmee brengt hij, vanuit zijn ambassadeurschap voor de kunsten, effectieve interacties en samenwerkingsvormen tot stand in verschillende beroepscontexten.

Omgevingsgericht vermogen:
De kunstvakdocent signaleert en onderzoekt relevante ontwikkelingen in de (culturele) diversiteit van de globaliserende samenleving. Hij benut kansen en mogelijkheden om op een zakelijke en georganiseerde wijze de verbinding te leggen met zijn beroepspraktijk.

Kritisch reflectief en onderzoekend vermogen:
De kunstvakdocent komt door reflectie en onderzoek tot inzicht en kennis voor zijn functioneren als professional. Hij zet zijn onderzoeksvaardigheden in om lerenden te stimuleren bij de ontwikkeling van een onderzoekende houding en te begeleiden bij het doen van eenvoudig onderzoek.
 

Inhoud

OPraktijkdomein: in dit domein woont de student lessen bij en leert hij zelfstandig lesgeven. Op deze manier wordt zijn bewustwording vergroot van zowel de praktijk van het lesgeven, als van de opbouw van een les. Ook maken de studenten in dit domein kennis met hun toekomstige werkveld. Studenten doen praktijkervaring op door middel van praktijkstages op een niveau dat past bij de studiefase waarin de student zich bevindt. In trede 9 wordt dit domein gecombineerd met het Praktijkdomein van de opleiding Hbo-Bachelor Dans.

CEP Praktijk
CEP biedt de mogelijkheid kunst educatief lesmateriaal in de praktijk te brengen binnen het reguliere en basis- en voortgezet onderwijs.

MEDI & MEDI Skills Praktijk
MEDI & MEDI Skills Praktijk biedt mogelijkheden verworven theoretische aspecten van het onderwijsproces in praktijk te brengen binnen de buitenschoolse kunsteducatie.

Creatieve ontwikkeling
Creatieve ontwikkeling heeft als doel de student te leren creatieve producten te ontwikkelen, waaronder het ontwerpen van choreografieën, het schrijven van teksten en het produceren van andere verschillende Performing Arts producten. Dit is een domeinoverstijgend onderdeel

CEL
CEL staat voor creërend educatief en leiderschap. Binnen het CEL Project maken studenten in samenwerking een leerlingenvoorstelling waarbij ze om beurten leiding geven aan het team.

EXCEP
Project EXCEP is een examenonderdeel, waarin de competenties geëxamineerd worden die theorie naar de praktijk brengen, alsmede de artistieke en creatieve componenten van de opleiding: “creatief en educatief ontwerpen”, “probleemoplossende vaardigheden” en “leiding geven en nemen” zijn de belangrijke competenties binnen dit project. De kandidaten staan zowel in de rol van ontwerper, uitvoerder als docent.

Theater Praktijkstages
Theater Praktijkstages bieden mogelijkheden om als uitvoerend kunstenaar, -deels zelfstandig, deels onder supervisie - podium- en werkveldervaring op te doen.

Project CREACORE
Dit is een Performing Arts-project waarin de studenten aan de hand van een thema, samen met hun coach, een presentatie c.q. Performing Arts project maken binnen een onderwijssituatie en ervaring krijgen in ondernemen en creëren.

Project “I”
Het Project “I” vindt vroeg in trede 9 plaats en heeft een oriënterende en samenwerkende doelstelling.

Project Integratie/IWP
Bij het Project Integratie wordt onder leiding van diverse choreografen en regisseurs een theaterproduct uitgevoerd, waarbij verschillende domeinen geïntegreerd zijn tot een samenhangend geheel. Hierbij ligt het accent op verbindingen leggen tussen Onderwijs, Onderzoek en Werkveld. (IWP)

Repertoire
Bij domeinonderdeel Repertoire, wordt het Repertoire van LMIPA of uit het Performing Arts werkveld ingestudeerd en gerepeteerd.
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Lucia Marthas Institute for Performing Arts