Vak: Personen met niet aangeboren hersenletsel credits: 5

Vakcode
ETVB22THEMA23
Naam
Personen met niet aangeboren hersenletsel
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
J.E.M. Speerstra
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Practicum / Training
  • Werkcollege
Toetsen
  • Vaardigheidstoets - Vaardigheidstoets
  • Verslag - Verslag

Leeruitkomsten

De student:

1. Stelt in samenspraak met een fictief persoon met NAH en zijn/haar systeem, een plan van aanpak op gericht op terugkeer naar huis. 
2. Geeft een onderbouwd advies met een bijbehorend programma van eisen gericht op aanpassing van de woonsituatie in samenspraak met de cliënt en zijn systeem en betrokken professionals, en maakt hierbij gebruik van (zorg)technologie, hulpmiddelen, aanpassingen en/of voorzieningen.  
3. Onderbouwt professioneel handelen en gekozen interventie met wetenschappelijke literatuur en behandelrichtlijnen uit de ergotherapie waarbij gebruik gemaakt wordt van minimaal 1 Engelstalige bron. 
4. Voert beargumenteerd twee behandel-/begeleidings-/advies- momenten uit het plan van aanpak uit.  

Inhoud

De studenten leren verschillende oorzaken van niet-aangeboren hersenletsel kennen. Zij oefenen met vaardigheden hoe zij de ergotherapeutische diagnostiek of behandeling vorm kunnen geven. De studenten passen het geleerde toe in een project waarbij zij één casus uitwerken.  
 
De inhoud van het thema “personen met niet-aangeboren hersenletsel” wordt getoetst middels een verslag en een performance assessment. 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies