Vak: Fysiotherapeutisch zorg: Neurorevalidatie 2 theorie credits: 6
- Vakcode
- FYVB16CZST
- Naam
- Fysiotherapeutisch zorg: Neurorevalidatie 2 theorie
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 6
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- H.A. Kranenburg
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Toetsen
-
- FT-zorg Neurorev.2Th - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
2CD-FH. 29. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
2CD-FH. 171. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
2CD-FH. 266. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een zorggerelateerd preventieplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
INT 2CD-FH. In een onderwijssituatie kan de student verwoorden hoe iemand, uitgaand van de culturele achtergrond, betekenis geeft aan en verklaringen geeft voor het eigen gezondheidsprobleem.
INT 2CD-C. De student kan in een onderwijssituatie, aan de hand van het TOPOI model, zijn communicatie met mensen van een andere cultuur analyseren.
2CD-FH. 171. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
2CD-FH. 266. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een zorggerelateerd preventieplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
INT 2CD-FH. In een onderwijssituatie kan de student verwoorden hoe iemand, uitgaand van de culturele achtergrond, betekenis geeft aan en verklaringen geeft voor het eigen gezondheidsprobleem.
INT 2CD-C. De student kan in een onderwijssituatie, aan de hand van het TOPOI model, zijn communicatie met mensen van een andere cultuur analyseren.
Inhoud
Het onderzoek en behandeling van een patiënt met centraal neurologisch letsel is maatwerk. De stoornissen beperkingen en participatie problemen kunnen zeer sterk verschillen. Het kunnen opstellen en uitvoeren van passende onderzoek- en behandelplannen is noodzakelijk.
Voor het adequaat opstellen van onderzoek- en behandelprogramma is medisch-biologische, gedragswetenschappelijke en fysiotherapeutische kennis nodig. De kennis moet kunnen worden toegepast bij (centraal) neurologische gezondheidsproblemen. D.m.v. integratie van deze kennis is klinisch redeneren mogelijk.
Medisch-biologische, gedragswetenschappelijke en fysiotherapeutische kennis m.b.t. centraal neurologische aandoeningen wordt op verschillende cognitieve niveaus getoetst.
Medisch-biologische, gedragswetenschappelijke en fysiotherapeutische kennis m.b.t. centraal neurologische aandoeningen wordt op verschillende cognitieve niveaus getoetst.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies