Vak: Fysiotherapeutisch zorg integratie theorie credits: 6
- Vakcode
- FYVB16FTIT
- Naam
- Fysiotherapeutisch zorg integratie theorie
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 6
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- H.A. Kranenburg
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Ft-zorg integratie theorie - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
2CD-FH. 21. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld muskuloskeletaal probleem.
2CD-FH. 25. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld perifeer neurologisch probleem.
2CD-FH. 29. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
2CD-FH. 38. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met samengestelde problematiek van hart en bloedvaten.
2CD-FH. 39. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met samengestelde problematiek van de longen.
3CD-FH. 159. De student kan uitgaande van de bevindingen uit het fysiotherapeutisch onderzoek, zelfstandig een fysiotherapeutische diagnose formuleren.
2CD-FH. 163. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld muskuloskeletaal probleem.
2CD-FH. 167. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld perifeer neurologisch probleem.
2CD-FH. 171. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
2CD-FH. 180. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met samengestelde problematiek van hart en bloedvaten.
2CD-FH. 181. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met samengestelde problematiek van de longen.
INT 2CD-FH 4: De student kan zelfstandig, uitgaand van beschreven casuïstiek, zijn fysiotherapeutisch handelen onderbouwen vanuit Engelstalige vakliteratuur.
2CD-FH. 25. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld perifeer neurologisch probleem.
2CD-FH. 29. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
2CD-FH. 38. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met samengestelde problematiek van hart en bloedvaten.
2CD-FH. 39. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met samengestelde problematiek van de longen.
3CD-FH. 159. De student kan uitgaande van de bevindingen uit het fysiotherapeutisch onderzoek, zelfstandig een fysiotherapeutische diagnose formuleren.
2CD-FH. 163. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld muskuloskeletaal probleem.
2CD-FH. 167. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld perifeer neurologisch probleem.
2CD-FH. 171. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
2CD-FH. 180. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met samengestelde problematiek van hart en bloedvaten.
2CD-FH. 181. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met samengestelde problematiek van de longen.
INT 2CD-FH 4: De student kan zelfstandig, uitgaand van beschreven casuïstiek, zijn fysiotherapeutisch handelen onderbouwen vanuit Engelstalige vakliteratuur.
Inhoud
Om als fysiotherapeut patiënten met een gezondheidsprobleem gerelateerd aan het somatogene, neurogene en/of viscero-vasculaire systeem te kunnen behandelen, is kennis van deze systemen noodzakelijk. Deze orgaansystemen komen binnen de fysiotherapeutische, medisch-biologische en gedragswetenschappelijke domeinen aan de orde. Het betreft een geïntegreerd blok fysiotherapie waarin herhaling en verdieping van de leerstof uit de blokken 1 t/m 7 zal plaatsvinden. Het gaat om feiten- en begripskennis en vaardigheden op cognitief reproductief niveau. Informatie uit de verplichte literatuur, de KNGF-richtlijnen, de Evidence Statements en internationale richtlijnen zorgen ervoor dat de student voldoende kennis kan vergaren over de verschillende gezondheidsproblemen die in deze onderwijseenheid aan de orde komen.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies