Vak: Fysiotherapeutisch zorg Hart en Long theorie credits: 6
- Vakcode
- FYVB16HLGT
- Naam
- Fysiotherapeutisch zorg Hart en Long theorie
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 6
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- H.A. Kranenburg
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Individueel
- Practicum / Training
- Werkcollege
- Zelfstudie
- Toetsen
-
- Basis reanimatie en AED cursus - Vaardigheidstoets
- FT-zorg Hart/Long Th - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
2CD-FH. 36. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met enkelvoudige problemen van de bloedvaten.
2CD-FH. 38. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met samengestelde problematiek van hart en bloedvaten.
2CD-FH. 39. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met samengestelde problematiek van de longen.
2CD-FH. 178. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met enkelvoudige problemen van de bloedvaten.
2CD-FH. 180. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met samengestelde problematiek van hart en bloedvaten.
2CD-FH. 181. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met samengestelde problematiek van de longen.
3CD-C. 31. De student kan in het kader van geïndiceerde en/of zorggerelateerde preventie zelfstandig, in voor de cliënten begrijpelijke taal en conform de regels van professionele communicatie, cliënten en hun naasten en/of andere betrokkenen mondeling informeren over gezondheid bevorderend gedrag en de eigen verantwoordelijkheid van de cliënten daarin.
2CD-FH. 38. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met samengestelde problematiek van hart en bloedvaten.
2CD-FH. 39. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met samengestelde problematiek van de longen.
2CD-FH. 178. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met enkelvoudige problemen van de bloedvaten.
2CD-FH. 180. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met samengestelde problematiek van hart en bloedvaten.
2CD-FH. 181. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met samengestelde problematiek van de longen.
3CD-C. 31. De student kan in het kader van geïndiceerde en/of zorggerelateerde preventie zelfstandig, in voor de cliënten begrijpelijke taal en conform de regels van professionele communicatie, cliënten en hun naasten en/of andere betrokkenen mondeling informeren over gezondheid bevorderend gedrag en de eigen verantwoordelijkheid van de cliënten daarin.
Inhoud
Deze cursus betreft de benodigde theoretische kennis die een student nodig heeft om patiënten met cardiovasculaire-, pulmonale en endocriene problemen te kunnen onderzoeken en behandelen.
Deze kennis is zowel medisch-biologisch, fysiotherapeutisch als gedragswetenschappelijk van aard en de student zal moeten laten zien met deze kennis klinisch te kunnen redeneren.
Deze kennis is zowel medisch-biologisch, fysiotherapeutisch als gedragswetenschappelijk van aard en de student zal moeten laten zien met deze kennis klinisch te kunnen redeneren.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies