Vak: Professionele ontwikkeling credits: 2
- Vakcode
- HRVP6POW
- Naam
- Professionele ontwikkeling
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 2
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- A.Y.T. Reidinga
- Werkvormen
-
- Toetsen
-
- Presentatie eindprofiel - Opdracht
Leeruitkomsten
De student reflecteert als lid van een Community of learners op de studie HRM, het toekomstig HRM-beroep en op zichzelf, zijn motivatie en leerresultaten. In het individuele procesverslag doet de student hiervan verslag, werkt voor hem belangrijke ervaringen uit met voorbeelden (START), vraagt feedback en verbindt er conclusies aan.
De student neemt verantwoordelijkheid voor de eigen de eigen professionele ontwikkeling door keuzes te maken voor activiteiten die zijn ontwikkeling bevorderen (minimaal 2 workshops en minimaal 2 praktijkopdrachten), en verantwoordt deze keuzes in het individuele procesverslag.
De student demonstreert dat hij zijn kwaliteiten en talenten kent door in een vormvrij professioneel profiel antwoorden te geven op de vragen: wie ben ik, wat kan ik, wat wil ik in de HRM-praktijk en waarom?
De student neemt verantwoordelijkheid voor de eigen de eigen professionele ontwikkeling door keuzes te maken voor activiteiten die zijn ontwikkeling bevorderen (minimaal 2 workshops en minimaal 2 praktijkopdrachten), en verantwoordt deze keuzes in het individuele procesverslag.
De student demonstreert dat hij zijn kwaliteiten en talenten kent door in een vormvrij professioneel profiel antwoorden te geven op de vragen: wie ben ik, wat kan ik, wat wil ik in de HRM-praktijk en waarom?
Inhoud
De opzet van dit studieonderdeel geeft de student de gelegenheid om samen met een groep medestudenten te reflecteren op zijn kwaliteiten en de ontwikkeling daarvan. Dit doen zij in de vorm van bijeenkomsten en deels door zelfgekozen (soms spannende), leerzame activiteiten. We maken gebruik van oefeningen en/of testen om in kaart te brengen waar zijn kwaliteiten liggen en de student te leren hoe hij die kan ontwikkelen en inzetten. Daarnaast worden er ondersteunende workshops aangeboden op het gebied van effectief studeren en professionele ontwikkeling waar de student een keuze uit kan maken. Ook krijgt hij de gelegenheid om contact te leggen met mensen in het werkveld door het organiseren van bedrijfsbezoeken of gastcolleges. De student ontwikkelt in het eerste jaar, naast zelfinzicht (wie ben ik, wat kan ik, wat wil ik en waarom maak ik bepaalde keuzes), tevens een beeld van het werkveld en de beroepsmogelijkheden. Daarnaast formuleert hij een visie op zijn eigen vakmanschap en welke bijdrage hij kan en wil leveren aan het vakgebied en daarmee aan de samenleving.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Bedrijfskunde