Vak: Module beargumenteren van zorg credits: 15

Vakcode
HVVB21MBVZ
Naam
Module beargumenteren van zorg
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
15
Taal
Nederlands
Coördinator
L.K. Veerman
Werkvormen
  • Action learning
  • Individueel
  • Intervisie
  • Opdracht
  • Stage, werk
Toetsen
  • Beargumenteren van zorg - Portfolio assessment

Leeruitkomsten

De student:
  • laat in de praktijk zien informatie te kunnen verzamelen en combineren vanuit diverse bronnen in de verschillende fasen van het verpleegkundig proces binnen een authentieke hoog-complexe context (1.1.9,  1.1.16);
  • stelt op basis van klinisch redeneren het verpleegkundig proces vast binnen een authentieke hoog-complexe context (1.1.10, 1.1.14);
  • verantwoordt met gebruikmaking van EBP het verpleegkundig proces binnen een authentieke hoog-complexe context (1.2.5, 4.2.6, 4.2.7, 4.2.8, 4.2.9, 4.2.10, 4.2.11, 4.2.12);
  • voert het verpleegkundig proces zelfstandig uit en evalueert het verpleegkundig proces binnen een authentieke hoog-complexe context (1.1.11, 1.1.14);
  • communiceert op persoonsgerichte en professionele wijze met de zorgvrager en diens informele netwerk, waarbij voor optimale informatie-uitwisseling wordt gezorgd (1.1.15,  1.2.9, 2.1.10, 2.1.11, 2.1.12);
  • past in de praktijk informatie- en communicatietechnologieën  toe als aanvulling op het persoonlijk contact met de zorgvrager en diens informele netwerk ( 2.2.3, 2.2.4, 2.2.5, 2.2.7, 2.2.8, 2.2.9).
De module wordt aangeboden in de hoofdfase 3: professionaliseren (CBN, BN2020)
 

Inhoud

Als student ben je verantwoordelijk voor het verpleegproces door middel van het klinisch redeneren rondom een individuele zorgvrager. Hierbij is, naar mate de opleiding vordert, sprake van een hoog-complexe verpleegsituatie.
In deze module laat je zien dat je alle fasen van het klinisch redeneren beheerst en dat je praktijk en de theorie kunt integreren en toepassen in een specifieke verpleegsituatie. Hierbij betrek je de zorgvrager en/of diens naasten.
De module wordt getoetst door middel van het schrijven van een verslag waaruit de verantwoording van het klinisch redeneren en de verantwoording voor je handelen blijkt. Daarnaast is een ‘waardering’ van de werkbegeleider en je eigen reflectie, gericht op je professioneel handelen, onderdeel van de toetsing.

Het verslag en de waardering zijn input voor het portfolio-assessment. De module kan enkel in de PLP3 getoetst worden

Zie boekenlijst Studystore.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie voor Verpleegkunde