Vak: IT Service Management credits: 5

Vakcode
ITDP21ITSM
Naam
IT Service Management
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
W.H. Nijdam
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Opdracht
  • Simulatie
  • Werkcollege
Toetsen
  • IT Service Management - Overige toetsing

Leeruitkomsten

De student beschrijft Service Level afspraken in een eenvoudige casus situatie.
De student beschrijft een proces volgens een gangbare methode.
De student beschrijft in detail de best practices van Incident Management, Change Management en Service Level Management volgens een gangbaar ITSM-framework.
De student beschrijft op hoofdlijnen de best practices van IT Service managementprocessen Management conform een gangbaar ITSM-framework.
De student maakt een marketingplan voor een IT-dienstenleverancier.
De student past in het ICT-werkveld gangbare probleemoplossingsmethoden toe in een casus situatie.
De student voert een audit uit aan de hand van een interview en een procesnorm.

Inhoud

In het vak ITSM leer je welke processen en beroepsproducten nodig zijn om een IT-organisatie of IT-afdeling aan te sturen. Je leert de gebruikte methoden en het jargon in IT-beheer en je gaat daadwerkelijk een aantal beroepsproducten opleveren, zoals een procesbeschrijving, een auditverslag en een marketingplan voor een IT-bedrijf.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT