Vak: Project: Ontwikkelen voor een opdrachtgever credits: 5
- Vakcode
- ITVB22PRJO
- Naam
- Project: Ontwikkelen voor een opdrachtgever
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- J.F. van der Lee
- Werkvormen
-
- Projectonderwijs
- Toetsen
-
- Project - Overige toetsing
Leeruitkomsten
De student reflecteert individueel in het portfolio op de opdrachten/leertaken en de samenwerking.
De student schrijft in groepsverband een goed gestructureerd en lezergericht offerterapport naar aanleiding van een ICT-opdracht verstrekt door een opdrachtgever uit de beroepspraktijk.
De student verzamelt individueel alle weekopdrachten/leertaken in een portfolio en structureert de informatie zelfstandig.
De student schrijft in groepsverband een goed gestructureerd en lezergericht offerterapport naar aanleiding van een ICT-opdracht verstrekt door een opdrachtgever uit de beroepspraktijk.
De student verzamelt individueel alle weekopdrachten/leertaken in een portfolio en structureert de informatie zelfstandig.
Inhoud
In het project formeren studenten een denkbeeldige ICT-organisatie die middels `proof of competence’ zichzelf wil positioneren bij een (echte) opdrachtgever, teneinde in de toekomst meer opdrachten te acquireren. (bijvoorbeeld in de vorm van preferred supplier)
De `proof of competence’ wordt geleverd door een professioneel ICT ontwikkeltraject te doorlopen. Van offerte tot en met oplevering, worden alle deliverables op locatie van de klant gepresenteerd. In groepsverband schrijft de student een goed gestructureerd en lezergericht offerterapport naar aanleiding van een ICT-opdracht verstrekt door een opdrachtgever uit de beroepspraktijk. Tijdens het project moet op diverse momenten over de voortgang gerapporteerd worden.
Verschillende soorten opdrachten zijn denkbaar. Bijvoorbeeld (maar niet beperkt tot):
Tijdens het project wordt beroep gedaan op (en gewerkt aan) verschillende professionele vaardigheden en inhoudelijke competenties. Toetsing doormiddel van professionele producten, reflectie en peer-assessment.
De `proof of competence’ wordt geleverd door een professioneel ICT ontwikkeltraject te doorlopen. Van offerte tot en met oplevering, worden alle deliverables op locatie van de klant gepresenteerd. In groepsverband schrijft de student een goed gestructureerd en lezergericht offerterapport naar aanleiding van een ICT-opdracht verstrekt door een opdrachtgever uit de beroepspraktijk. Tijdens het project moet op diverse momenten over de voortgang gerapporteerd worden.
Verschillende soorten opdrachten zijn denkbaar. Bijvoorbeeld (maar niet beperkt tot):
- Technische migratie: De betreffende organisatie heeft te maken met een gedateerde codebase en wil deze vernieuwen, met behoud van functionaliteit en data.
- Vernieuwing: De betreffende organisatie wil een app, om een ander verkoopkanaal / dienst aan te boren;
- Aanvulling: de betreffende organisatie wenst de bestaande functionaliteit in een ICT-applicatie uit te breiden.
Tijdens het project wordt beroep gedaan op (en gewerkt aan) verschillende professionele vaardigheden en inhoudelijke competenties. Toetsing doormiddel van professionele producten, reflectie en peer-assessment.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT