Vak: IT Service Management credits: 5
- Vakcode
- ITVP20ITSM
- Naam
- IT Service Management
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- W.H. Nijdam
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Opdrachten IT Service Management - Overige toetsing
- Tentamen IT Service Management - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
De student beschrijft eenvoudige Service Level afspraken aan de hand van een onderhandelingsgesprek.
De student beschrijft op hoofdlijnen de best practices van IT Service Management en operationeel functioneel beheer.
De student maakt een marketingplan voor een IT-dienstverlener in een afgebakende en eenvoudige context.
De student maakt een procesbeschrijving volgens een professioneel template.
De student past in het IT-werkveld gangbare probleemoplossingsmethoden toe in een casus-situatie.
De student beschrijft op hoofdlijnen de best practices van IT Service Management en operationeel functioneel beheer.
De student maakt een marketingplan voor een IT-dienstverlener in een afgebakende en eenvoudige context.
De student maakt een procesbeschrijving volgens een professioneel template.
De student past in het IT-werkveld gangbare probleemoplossingsmethoden toe in een casus-situatie.
Inhoud
In dit vak leert de student de huidige best practices rondom het inrichten en aansturen van de levering van IT diensten en het commercieel aanbieden daarvan. Hierbij komen de basisprincipes van processturing, agile IT beheer, workflow management en IT Marketing aan de orde.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT