Vak: Integratie trede 11 periode AB credits: 10

Vakcode
LAVB22IN11AB
Naam
Integratie trede 11 periode AB
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
10
Taal
Nederlands
Coördinator
R. de Haan
Werkvormen
Toetsen

Leeruitkomsten

Creërend vermogen:
De student is in staat om vanuit een eigen artistieke visie betekenis te geven aan artistiek werk binnen de gesimuleerde beroepspraktijk.

Ambachtelijk vermogen:
De student past brede instrumentele vaardigheden en kennis op aanwijzing van derden toe binnen de opleidingscontext. 

Onderzoekend en reflectief vermogen:
De student komt door onderzoek en reflectie tot inzicht en kennis voor zijn functioneren, selecteert relevante gegevens om vakkennis te onderzoeken kan dit in samenwerking met medestudenten inzetten in sociaal maatschappelijke en artistieke context.

Vermogen tot groei en ontwikkeling:
De student de kan middels reflectie en daaropvolgend handelen zijn kunstenaarschap en zijn werkwijze blijvend ontwikkelen en verdiepen.

Ondernemend en organiserend vermogen:
De student kan zijn ambities effectief vormgeven binnen de opleidingscontext.

Communicatief vermogen:
De student verwoordt en legitimeert informatie, ideeën en oplossingen van derden uit het vakgebied doelgericht en kan dit overbrengen aan een publiek binnen de opleidingscontext.

Vermogen tot samenwerking:
De student draagt binnen de opleidingscontext constructief bij aan de totstandkoming van een gedeeld artistiek product of proces.

Inhoud

Praktijkdomein: in dit domein maken de studenten kennis met hun toekomstige werkveld. Studenten doen praktijkervaring op door middel van podiumpraktijkstages en domeinoverstijgende projecten op een niveau dat past bij de studiefase waarin de student zich bevindt. In trede 9 wordt dit domein gecombineerd met domeinonderdelen Praktijk uit de opleiding Hbo- Bachelor Docent Dans en maakt de student kennis met de praktijk van het lesgeven.

Creatieve & Educatieve Praktijk  (CEP) uitsluitend in trede 9
Hierbij worden creatie, educatie en leidinggeven samengebracht in een onderwijssituatie.

Creatieve Ontwikkeling
Creatieve ontwikkeling heeft als doel de student te leren creatieve producten te ontwikkelen, waaronder het ontwerpen van choreografieën, het schrijven van teksten en het produceren van andere verschillende Performing Arts producten. Dit is een domeinoverstijgend onderdeel

MEDI Praktijk uitsluitend in trede 9
MEDI Praktijk biedt mogelijkheden de verworven theoretische aspecten van het onderwijsproces in praktijk te brengen binnen het reguliere basis- en voortgezet onderwijs (inclusief CKV).

Theater Praktijkstages
Theater Praktijkstages bieden mogelijkheden om als uitvoerend kunstenaar, deels zelfstandig, deels onder supervisie, podium- en werkveldervaring op te doen.

Project ArtCore
Binnen het Project ArtCore maken de studenten aan de hand van een thema samen met hun coach een presentatie c.q. Performing Arts-project om ervaring op te doen in ondernemen en creëren.

Project “I”
Het Project “I” vindt vroeg in trede 9 plaats en heeft een oriënterende en samenwerkende doelstelling.

Project Integratie/IWP
Bij het Project Integratie wordt onder leiding van diverse choreografen en regisseurs een theaterproduct uitgevoerd, waarbij verschillende domeinen geïntegreerd zijn tot een samenhangend geheel. Hierbij ligt het accent op verbindingen leggen tussen Onderwijs, Onderzoek en Werkveld (IWP).

Project DIZO (Dans, Inspiratie, Zang & Ondernemerschap)
 Het Project DIZO is een eindexamenonderdeel. Het omvat een dans-, zang- en acteerprogramma dat volledig door de examenkandidaten wordt geproduceerd.

Repertoire
Bij domeinonderdeel Repertoire, wordt het Repertoire van LMIPA of uit het Performing Arts werkveld ingestudeerd en gerepeteerd.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Lucia Marthas Institute for Performing Arts