Vak: Spraak-Taal Vaardigheden credits: 8
- Vakcode
- LODF21SPRATA3
- Naam
- Spraak-Taal Vaardigheden
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 8
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- E. de Wit
- Werkvormen
-
- Action learning
- Opdracht
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- Performance Assessment - Performance assessment
Leeruitkomsten
De student verantwoordt de (multidisciplinaire) diagnosestelling bij een gegeven casus vanuit het spraak-taalteam. (vaardigheden)
De student construeert en evalueert een interventieplan bij een gegeven casus vanuit het spraak-taalteam. (vaardigheden)
De student construeert en evalueert een interventieplan bij een gegeven casus vanuit het spraak-taalteam. (vaardigheden)
Inhoud
Het centrale onderwerp van deze module is de normale en afwijkende (meertalige) ontwikkeling van taal en spraak. In deze module leer je hoe de spraak- en taalontwikkeling van kinderen verloopt, hoe je deze kunt stimuleren, wat er mis kan gaan binnen de spraak- en taalontwikkeling en hoe je problemen kunt signaleren en indien nodig kunt behandelen. Je leert vanuit een breed perspectief te kijken naar kinderen en samen te werken met andere disciplines rond het kind. Daarbij komen onder meer de volgende onderwerpen aan bod: primaire, secundaire en tertiaire preventieve logopedie, diagnostiek, multidisciplinair handelen, coachen van ouders en professionals, spraak-taaltherapie opzetten en uitvoeren.
CanMeDS, rollen en kernhandelingen:
Logopedist: 2, 3, 4, 5, 6, 7
Gezondheidscoach: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Samenwerker: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Professional: 2
Niveau: 2
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies