Vak: Evidence Based Logopedie 2 credits: 3
- Vakcode
- LOVB14EBL32
- Naam
- Evidence Based Logopedie 2
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 3
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- M.I. Bochane
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Opdracht
- Werkcollege
- Zelfstudie
- Toetsen
-
- Mondeling - Mondeling
Leeruitkomsten
Doel/Leeruitkomsten:
- De student ordent beschikbaar bewijs naar bewijskracht en kent een level of evidence toe. Het bewijs dient ter ondersteuning van de besluitvorming ten aanzien van een logopedisch relevant probleem.
- De student geeft een kritisch oordeel over de validiteit en betrouwbaarheid van de aanbevelingen van logopedisch relevante richtlijnen.
- De student geeft een kritisch oordeel over de kwaliteit van een logopedisch relevante richtlijn in zijn geheel en in het bijzonder over de kwaliteit van de methode en de verslaglegging daarvan.
- De student beargumenteert in welke mate een richtlijn waarde heeft binnen de eigen beroepspraktijk.
- De student geeft een kritisch oordeel over de implementatie van de door hem/haar beoordeelde richtlijn en geeft, indien nodig, aanvullende suggesties.
Inhoud
Niveau: verdiepend (2)
Inhoud:
Levels of evidence; Beoordelen van validiteit, betrouwbaarheid en toepasbaarheid van beroepsspecifieke richtlijnen m.b.v. AGREE II; implementatie richtlijn.
CanMEDS rol:
Professional: kernhandeling 2
Innovator: kernhandeling 2, 3 en 5
Inhoud:
Levels of evidence; Beoordelen van validiteit, betrouwbaarheid en toepasbaarheid van beroepsspecifieke richtlijnen m.b.v. AGREE II; implementatie richtlijn.
CanMEDS rol:
Professional: kernhandeling 2
Innovator: kernhandeling 2, 3 en 5
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies