Vak: Trainingsplan Spraak-Taal 2 credits: 3
- Vakcode
- LOVB15TRSPRTL2
- Naam
- Trainingsplan Spraak-Taal 2
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 3
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- E. de Wit
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Opdracht
- Probleem gestuurd onderwijs
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Presentatie - Presentatie
Leeruitkomsten
Doel/Leeruitkomsten
*De student voert een zelf opgesteld trainingsplan uit op het gebied van spraak-, taalstimulering bij een groep fictieve leerkrachten (medestudenten) op het gebied spraak-, taalstimulering.
*De student verantwoordt de inhoud van de training aan de groep fictieve leerkrachten (medestudenten).
*De student presenteert een cyclus van zes samenhangende groepslessen voor het stimuleren van de mondelinge taalvaardigheid van groep 3, passend bij de problematiek van de betreffende (speciaal onderwijs) school.
*De student voert een zelf opgesteld trainingsplan uit op het gebied van spraak-, taalstimulering bij een groep fictieve leerkrachten (medestudenten) op het gebied spraak-, taalstimulering.
*De student verantwoordt de inhoud van de training aan de groep fictieve leerkrachten (medestudenten).
*De student presenteert een cyclus van zes samenhangende groepslessen voor het stimuleren van de mondelinge taalvaardigheid van groep 3, passend bij de problematiek van de betreffende (speciaal onderwijs) school.
Inhoud
Niveau: Verdiepend (2)
Ontwikkelen van een trainingsplan voor leerkrachten met betrekking tot spraak- taalontwikkeling en spraak-,taalstimulering
CanMEDS rol:
Samenwerker: kernhandeling 1, 2 en 5
Gezondheidscoach: kernhandeling 4, 5 en 6
Ontwikkelen van een trainingsplan voor leerkrachten met betrekking tot spraak- taalontwikkeling en spraak-,taalstimulering
CanMEDS rol:
Samenwerker: kernhandeling 1, 2 en 5
Gezondheidscoach: kernhandeling 4, 5 en 6
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies