Vak: Leerwerkplaats Logopedie + Reflectie 2.2 credits: 6

Vakcode
LOVB16LWPR22
Naam
Leerwerkplaats Logopedie + Reflectie 2.2
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
6
Taal
Nederlands
Coördinator
H. Kwerreveld
Werkvormen
  • Patient Behandeling
  • Practicum / Training
Toetsen
  • LWP Portfolio - Portfolio assessment
  • Reflectie Assessment - Assessment

Leeruitkomsten

Leeruitkomst reflectie:
*De student geeft, vraagt en ontvangt feedback binnen samenwerkingsrelaties in de reflectiegroep en bij Leerwerkplaats
*De student reflecteert op eigen beroepsmatig handelen in opleidings (gerelateerde)situaties.
*De student benoemt ethische aspecten in professionele situaties uit de Leerwerkplaats en betrekt deze in de analyse van die professionele situaties
*De student toont bereidheid het eigen gedrag kritisch te beschouwen en te bevragen, teneinde het eigen professionele houding en attitude te ontwikkelen
*De student analyseert met behulp van sociaalwetenschappelijke modellen opleidingsgerelateerde situaties uit de Leerwerkplaats of extern project in relatie tot het eigen professionele gedrag
*De student maakt gebruik van intervisiemethoden om kritisch op het eigen professionele gedrag te reflecteren
*De student benoemt eigen waarden & normen in de professionele beroepsuitoefening
*De student stelt zich in de samenwerking pro-actief op en neemt verantwoordelijkheid voor het groepsproces

Leeruitkomst Leerwerkplaats
*De student onderzoekt verschillende logopedische problematiek op het gebied van stem, spraak, taal en gehoor binnen de context van de leerwerkplaats.
*De student behandelt verschillende logopedische problematiek op het gebied van stem, en spraak, taal binnen de context van de leerwerkplaats.
*De student doet schriftelijk logopedisch verslag van een behandelcyclus.
*De student ontwikkelt een professionele houding en attitude.
*De student participeert in een (extern) project en verwoordt schriftelijk ervaringen.  

Leeruitkomsten deelname ISD (interprofessional skills day) gekoppeld aan LWP. (Per semester zijn er twee ISD bijeenkomsten. De ene helft jaargroep neemt deel in semester 1, andere helft jaargroep in semester 2; deelname verplicht!)
* De student identificeert en definieert interprofessionele vraagstukken die de eigen professie
deelt met andere professies.
* De student bepaalt op basis van interprofessionele afstemming zijn/haar bijdrage rondom
een specifiek interprofessioneel vraagstuk.
* De student draagt tijdens afstemmingsoverleg met andere professionals, relevante
inhoudelijke aspecten voor planvorming aan.
* De student beoordeelt in het kader van het voorliggende vraagstuk de consequenties van
doelen en interventies van andere relevante professies in relatie tot de eigen doelen en
interventies. De student beslist via gezamenlijke besluitvorming samen met andere
professionals welke keuzes worden gemaakt.
* De student ontwerpt in afstemming met andere professionals een gezamenlijk uitvoerbaar
plan van aanpak.

Inhoud

Niveau:
Verdiepend (2) 
Beroepsmatig handelen binnen Leerwerkplaats

CanMEDS rol:
Logopedist: kernhandelingen 5 ,6 ,7, 8 en 9
Professional: kernhandelingen 1 ,3 ,4 en 5,
Communicator: kernhandelingen 1 ,2, 5 en 6
Gezondheidscoach: kernhandeling 3, 4, 5 en 6
Samenwerker: kernhandelingen 1, 3, 4 en 5
Ondernemer: kernhandelingen 1 en 8


Er bestaat een aanwezigheidsverplichting voor het onderdeel. Deze aanwezigheidsplicht kan een rol spelen bij de gestelde toetsvoorwaarden, en dus toetsing, van dit onderdeel, én van de onderwijseenheid LWP jaar 2, die in combinatie met Reflectie jaar 2 wordt aangeboden. De mogelijke consequenties van de aanwezigheidsplicht zijn te vinden in de studiehandleiding.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies