Vak: Kind met cerebrale parese credits: 1

Vakcode
LOVB18CP
Naam
Kind met cerebrale parese
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
1
Taal
Nederlands
Coördinator
A. Huttmann
Werkvormen
  • Gastcollege
  • Hoorcollege
  • Practicum / Training
  • Werkcollege
Toetsen
  • Kind met cerebrale parese - Computer, organisatie ToetsCentrum

Leeruitkomsten

Doel/Leeruitkomsten:
  • De student beschrijft de belangrijkste aspecten van de afwijkende motorische ontwikkeling van het kind met CP.
  • De student onderscheidt de belangrijkste aspecten van de afwijkende ontwikkeling van het eten, drinken en primaire mondfuncties van het kind met CP
  • De student past de theorie toe met betrekking tot mogelijke logopedische interventies bij kinderen met CP in relatie tot de zorg die ouders/verzorgers verlenen aan hun kind én interventies van andere paramedici bij een fictieve casus.
  • De student legt de keuze voor de belangrijkste vormen van ondersteunde communicatie (OC) bij een fictieve patiënt met CP
  • De student kan communicatieve functies en partnerstrategieën herkennen en toepassen op een fictieve casus.

Inhoud

Niveau: Verdiepend (2) 

Inhoud:
De hoorcollges, werkcolleges, practica/trainingen en gastcolleges hebben betrekking op neurologische eet/drink/slikstoornissen en communicatieve
stoornissen bij kinderen. De stoornissen die inhoudelijk aan bod komen zijn dysfagie en ondersteunende commnicatie bij kinderen met cerebrale parese.
Dit wordt in de vorm van twee studiedagen aangeboden

CanMEDS rol:
Logopedist: kernhandeling 2, 3, 4, 5, 6 en 7
Samennwerker: kernhandeling 1 en 2
Gezondheidscoach: kernhandeling 6




 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies