Vak: Inleiding Audiologie credits: 3
- Vakcode
- LOVP14IAUDIO1
- Naam
- Inleiding Audiologie
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 3
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- K. Boyen
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Practicum / Training
- Probleem gestuurd onderwijs
- Toetsen
-
- Inleiding Audiologie - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
Doel/Leeruitkomsten
*De student beschrijft de bouw en de werking van het buiten-, midden- en binnenoor
*De student beschrijft screeningsinstrumenten om het gehoor te testen die ingezet kunnen worden bij kinderen tussen 0 en 10 jaar oud
*De student beschrijft screeningsinstrumenten om het gehoor te testen die ingezet kunnen worden bij de risicogroepen “personen met lawaaislechthorendheid” en “personen met presbyacusis”
*De student beschrijft de mogelijkheden voor vervolgdiagnostiek bij kinderen na een positieve gehoorscreening
*De student beschrijft de mogelijkheden voor vervolgdiagnostiek bij de risicogroepen “personen met lawaaislechthorendheid” en “personen met presbyacusis” na een positieve gehoorscreening
*De student beschrijft het logopedisch handelen van een logopedist in een audiologisch centrum volgens de Standaarden Audiologisch Centrum
*De student legt het begrip 'geluid' uit aan de hand van de termen 'bron', 'verdichtingen', 'verdunningen' en 'golfvorm'
*De student beschrijft geluiden aan de hand van hun golfvorm en spectrum
*De student onderscheidt en beschrijft twee schalen voor de sterkte van geluid
*De student beschrijft twee types staande golven en twee types lopende golven
*De student beschrijft de bouw en de werking van het buiten-, midden- en binnenoor
*De student beschrijft screeningsinstrumenten om het gehoor te testen die ingezet kunnen worden bij kinderen tussen 0 en 10 jaar oud
*De student beschrijft screeningsinstrumenten om het gehoor te testen die ingezet kunnen worden bij de risicogroepen “personen met lawaaislechthorendheid” en “personen met presbyacusis”
*De student beschrijft de mogelijkheden voor vervolgdiagnostiek bij kinderen na een positieve gehoorscreening
*De student beschrijft de mogelijkheden voor vervolgdiagnostiek bij de risicogroepen “personen met lawaaislechthorendheid” en “personen met presbyacusis” na een positieve gehoorscreening
*De student beschrijft het logopedisch handelen van een logopedist in een audiologisch centrum volgens de Standaarden Audiologisch Centrum
*De student legt het begrip 'geluid' uit aan de hand van de termen 'bron', 'verdichtingen', 'verdunningen' en 'golfvorm'
*De student beschrijft geluiden aan de hand van hun golfvorm en spectrum
*De student onderscheidt en beschrijft twee schalen voor de sterkte van geluid
*De student beschrijft twee types staande golven en twee types lopende golven
Inhoud
Niveau: inleidend (1)
Inhoud:
Inleiding op kennisgebieden Audiologie.
Kennisgebieden met ondersteunende geluidsleer.
CanMEDS rol:
Logopedist: kernhandeling 2, 3
Gezondheidscoach: kernhandeling 4, 5
Er geldt een aanwezigheidsplicht, zoals beschreven in de OER.
Inhoud:
Inleiding op kennisgebieden Audiologie.
Kennisgebieden met ondersteunende geluidsleer.
CanMEDS rol:
Logopedist: kernhandeling 2, 3
Gezondheidscoach: kernhandeling 4, 5
Er geldt een aanwezigheidsplicht, zoals beschreven in de OER.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies