Vak: Eigen Stem en Spraak 2 credits: 3
- Vakcode
- LOVP15ESS12
- Naam
- Eigen Stem en Spraak 2
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 3
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- D. Schoenmaker-Misker
- Werkvormen
-
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- Portfolio - Portfolio assessment
Leeruitkomsten
Doel/Leeruitkomsten
*De student stelt een globaal therapieplan volgens het format methodisch handelen op naar aanleiding van de feedback op de performance ESS toets live lezen.
*De student stelt SMART doelen op met betrekking tot ESS, voor de performancetoets onvoorbereide leestekst eind blok 3
*De student stelt naar aanleiding van minimaal 140 punten op AT3 een sterkte/zwakte-analyse op.
*De student imiteert een stem- of articulatiestoornis of stotteren en beschrijft de ervaringen
*De student stelt een globaal therapieplan volgens het format methodisch handelen op naar aanleiding van de feedback op de performance ESS toets live lezen.
*De student stelt SMART doelen op met betrekking tot ESS, voor de performancetoets onvoorbereide leestekst eind blok 3
*De student stelt naar aanleiding van minimaal 140 punten op AT3 een sterkte/zwakte-analyse op.
*De student imiteert een stem- of articulatiestoornis of stotteren en beschrijft de ervaringen
Inhoud
Niveau: beginnend (1)
Inhoud:
Eigen vaardigheden stem en spraak:
- auditieve vaardigheden
- zang
- stem en spraak op tekstniveau
CanMEDS rol:
Professional: kernhandelingen 3 en 4
Logopedist: kernhandelingen 3, 5 en 6
Verplichte aanwezigheid jaar 1 Eigen Stem- en Spraaktraining
Er bestaat een aanwezigheidsverplichting voor de mentor- en ESS lessen in jaar 1:
Inhoud:
Eigen vaardigheden stem en spraak:
- auditieve vaardigheden
- zang
- stem en spraak op tekstniveau
CanMEDS rol:
Professional: kernhandelingen 3 en 4
Logopedist: kernhandelingen 3, 5 en 6
Verplichte aanwezigheid jaar 1 Eigen Stem- en Spraaktraining
Er bestaat een aanwezigheidsverplichting voor de mentor- en ESS lessen in jaar 1:
- De student meldt zich bij afwezigheid te allen tijde voorafgaand aan de les af bij de docent met opgaaf van redenen.
- De docent houdt de presentie bij.
- Bij afwezigheid van drie keer rapporteert de docent dit aan de SLB’er van betreffende student.
- De SLB’er bespreekt de afwezigheid met de student in het functioneringsgesprek SLB.
- Student stelt een plan van aanpak op en legt dit ter goedkeuring voor aan de SLB’er en dient dit plan indien nodig in bij de examencommissie logopedie.
- Een onvoldoende plan van aanpak leidt tot een onvoldoende beoordeling SLB.
- De regeling staat in de desbetreffende studiehandleidingen en Osiris.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies