Vak: Diagnostiek 1 credits: 3
- Vakcode
- LOVP17DIAGN1
- Naam
- Diagnostiek 1
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 3
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- J.C. van Haeringen-Ahmetspahic
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Practicum / Training
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Portfolio assessment - Portfolio assessment
Leeruitkomsten
Doel/Leeruitkomsten
*De student neemt een anamnese af met gebruik van de gespreksvaardigheden volgens 'communicatie in de gezondheidszorg' (Soonius, 2010) bij een client zonder specifiek logopedische kennis in combinatie met het SFO binnen 30 minuten (PH)
*De student neemt het SFO volgens de handleiding af bij een client zonder specifieke logopedische kennis in combinatie met een anamnese binnen 30 minuten (PH)
*De student maakt naar aanleiding van afgenomen anamnese en SFO een onderzoeksverslag in correct Nederlands, volgens het format Methodisch Handelen (PH) volgens de Richtlijn Verslaglegging (NVLF).
*De student zet de gegevens van een casus in het ICF-model (NVLF).
*De student neemt een anamnese af met gebruik van de gespreksvaardigheden volgens 'communicatie in de gezondheidszorg' (Soonius, 2010) bij een client zonder specifiek logopedische kennis in combinatie met het SFO binnen 30 minuten (PH)
*De student neemt het SFO volgens de handleiding af bij een client zonder specifieke logopedische kennis in combinatie met een anamnese binnen 30 minuten (PH)
*De student maakt naar aanleiding van afgenomen anamnese en SFO een onderzoeksverslag in correct Nederlands, volgens het format Methodisch Handelen (PH) volgens de Richtlijn Verslaglegging (NVLF).
*De student zet de gegevens van een casus in het ICF-model (NVLF).
Inhoud
Niveau: inleidend (1)
Inhoud:
Professioneel handelen, Stem, Anamnesegesprek, Stemfunctieonderzoek, verslaglegging
Je gaat een anamnese en een stemfunctie onderzoek afnemen bij een cliënt en maakt hier een verslag van. Hoe je dit systematisch aan moet pakken, hoe je een anamnese op een cliëntvriendelijke en efficiënte manier kunt afnemen hoe je een stemfunctie onderzoek kunt uitvoeren, hoe je resultaten kunt interpreteren en hoe je dit in een verslag kunt weergeven staat op het programma dit blok tijdens deze PH-lessen. De diverse onderdelen staan beschreven in de NVLF-Richtlijn Dossiervorming, welke als rode draad door de lessen PH loopt.
CanMEDS rol:
Logopedist: 2, 3, 4 en 5
Communicator: 1, 2 en 5
Er geldt een aanwezigheidsplicht, zoals beschreven in OER
Inhoud:
Professioneel handelen, Stem, Anamnesegesprek, Stemfunctieonderzoek, verslaglegging
Je gaat een anamnese en een stemfunctie onderzoek afnemen bij een cliënt en maakt hier een verslag van. Hoe je dit systematisch aan moet pakken, hoe je een anamnese op een cliëntvriendelijke en efficiënte manier kunt afnemen hoe je een stemfunctie onderzoek kunt uitvoeren, hoe je resultaten kunt interpreteren en hoe je dit in een verslag kunt weergeven staat op het programma dit blok tijdens deze PH-lessen. De diverse onderdelen staan beschreven in de NVLF-Richtlijn Dossiervorming, welke als rode draad door de lessen PH loopt.
CanMEDS rol:
Logopedist: 2, 3, 4 en 5
Communicator: 1, 2 en 5
Er geldt een aanwezigheidsplicht, zoals beschreven in OER
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies