Vak: Rapporteren Propedeuse credits: 1
- Vakcode
- LSVP15RAP
- Naam
- Rapporteren Propedeuse
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 1
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- M.F. Lurvink
- Werkvormen
-
- Opdracht
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- Rapporteren Propedeuse - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Rapporteren:
- De student kan onderzoeksresultaten doeltreffend en op een aantrekkelijke manier schriftelijk in het Nederlands presenteren
- Vergroten van de schrijfvaardigheid door te leren werken volgens een systematische methode
- De student krijgt inzicht en grip op zijn eigen schrijfproces
- Met anderen samenwerken om op effectieve en efficiënte wijze opdrachten af te ronden
- Bewustwording bij de student van het belang van het correct taalgebruik in de opleiding en later in het werkveld.
Inhoud
Rapporteren:
Tijdens de werkcolleges wordt aan de hand van opleidinggerelateerde teksten, geoefend met de verschillende deelvaardigheden van het schrijfproces: doelen in kaart brengen, concreet formuleren doel- en vraagstelling en het structureren van informatie.
Diagnostische taaltoets startvaardigheden Nederlands
Bij alle eerstejaars studenten wordt in 2014-2015 een taaltoets Nederlands afgenomen. Deze taaltoets vindt plaats aan het einde van kwartaal 1.Studenten die een onvoldoende op de diagnostische taaltoets hebben gehaald, zijn verplicht een deficiëntiecursus te volgen. Deze wordt in kwartaal 3 aangeboden.
Literatuur:
Richtlijnen voor verslaglegging voor de studenten ILST Syllabus Regels voor correct taalgebruik
- Voorbereiding op de eindopdracht: het schrijven van een onderzoeksverslag
- Doelgroepgericht schrijven
- Richtlijnen verslaglegging ILST/ werkveld
- Schrijfopdrachten aan de hand van opleiding gerelateerde teksten
- Als onderdeel van rapporteren neemt de student deel aan de diagnostische taaltoets startvaardigheden Nederlands. Deze toets heeft als doel: het signaleren van de deficiënties van de basale taalvaardigheden Nederlands bij de student
Tijdens de werkcolleges wordt aan de hand van opleidinggerelateerde teksten, geoefend met de verschillende deelvaardigheden van het schrijfproces: doelen in kaart brengen, concreet formuleren doel- en vraagstelling en het structureren van informatie.
Diagnostische taaltoets startvaardigheden Nederlands
Bij alle eerstejaars studenten wordt in 2014-2015 een taaltoets Nederlands afgenomen. Deze taaltoets vindt plaats aan het einde van kwartaal 1.Studenten die een onvoldoende op de diagnostische taaltoets hebben gehaald, zijn verplicht een deficiëntiecursus te volgen. Deze wordt in kwartaal 3 aangeboden.
Literatuur:
Richtlijnen voor verslaglegging voor de studenten ILST Syllabus Regels voor correct taalgebruik
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Life Science & Technology