Vak: Project: Gelijk hebben of gelijk krijgen credits: 5

Vakcode
MHVB21ILL2B4
Naam
Project: Gelijk hebben of gelijk krijgen
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
W.T.C. Gerritsen
Werkvormen
  • Projectonderwijs
Toetsen
  • Oral Health Practice Game - Opdracht
  • Project: Gelijk hebben of gelijk krijgen - Vaardigheidstoets

Leeruitkomsten

Project Gelijk hebben of gelijk krijgen
De student:
1. Herkent, benoemt en beschrijft drogredenen in (wetenschappelijke) literatuur, video en/of audio materiaal.
2. Herkent, benoemt en beschrijft cognitieve vertekeningen (biases) in (wetenschappelijke) literatuur, video en/of audio materiaal.
3. Gebruikt in een schriftelijk oefenbetoog zelf drogredenen en argumenten op basis van cognitieve vertekeningen.*
4. Reageert op een selectie drogredenering en cognitieve vertekeningen in (wetenschappelijke) literatuur, video- en/of audio-materiaal.
5. Reflecteert op het voorkomen van drogredenen en cognitieve vertekeningen in (wetenschappelijke) literatuur aangaande mondzorgkunde en de eigen rol in het herkennen en adresseren hiervan.

Oral Health Practice Game (OHPG)
De student:
1. Kan de eigen taken, rollen en bevoegdheden van zijn/haar toekomstige professie uitleggen,
2. Verwoordt met welke relevante professionals hij/zij in zijn/haar toekomstige werk te maken krijgt.
3. Identificeert en definieert interprofessionele vraagstukken die de eigen professie deelt met andere professies
4. Bepaalt op basis van interprofessionele afstemming zijn/haar bijdrage rondom een specifiek interprofessioneel vraagstuk.
5. Draagt tijdens afstemmingsoverleg met andere professionals, relevante inhoudelijke aspecten voor planvorming aan.
6. Beoordeelt in het kader van het voorliggende vraagstuk de consequenties van doelen en interventies van andere relevante professies in relatie tot de eigen doelen en interventies. De student beslist via gezamenlijke besluitvorming samen met andere    professionals welke keuzes worden gemaakt.
7. Ontwerpt in afstemming met andere professionals een gezamenlijk uitvoerbaar plan van aanpak.


CanMEDS rollen:
- 4 Kennis en wetenschap
- 5 Maatschappelijk handelen

Competentieniveau: verdiepend

Inhoud

Binnen het project "gelijk hebben en gelijk krijgen" zullen de studenten onder andere leren om informatie op waarde schatten. Studenten leren vertekeningen te herkennen in (wetenschappelijke) literatuur en zullen ervaren hoe drogredenen gebruikt worden. Het vak zal bijdragen aan het vermogen tot "kritisch denken" en het juist afwegen van informatie.
Tijdens de Oral Health Practice Game (OHPG) gaan studenten Mondzorgkunde samen met studenten Tandheelkunde een fictieve praktijk opzetten. Hierbij is het doel voornamelijk de samenwerking tussen verschillende beroepsgroepen te stimuleren, inzicht te krijgen in elkaars vakgebied en bewust te worden van ieders expertise.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies