Vak: Klinisch, wetenschappelijk en ethisch redeneren 2 credits: 1
- Vakcode
- MHVH3PLL3D
- Naam
- Klinisch, wetenschappelijk en ethisch redeneren 2
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 1
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- B. Banga
- Werkvormen
-
- Opdracht
- Toetsen
-
- KWER - Presentatie
Leeruitkomsten
De student kan individueel met behulp van een overzichtelijke power-point, in heldere bewoording een presentatie over een patiënt met de omschrijving Parodontologie jaar 3 geven waarin:
1. Gegevens verzamelen, analyseren en interpreteren;
2. Zorgplan opstellen;
3. Toegepast onderzoek/ innoveren.
Competentieniveau - toepassend
De student werkt bij deze onderwijseenheid aan de volgende CanMEDS-rollen:
1: vakinhoudelijk handelen
4: Kennis en Wetenschap
7: Professionaliteit en Kwaliteit
1. Gegevens verzamelen, analyseren en interpreteren;
2. Zorgplan opstellen;
3. Toegepast onderzoek/ innoveren.
Competentieniveau - toepassend
De student werkt bij deze onderwijseenheid aan de volgende CanMEDS-rollen:
1: vakinhoudelijk handelen
4: Kennis en Wetenschap
7: Professionaliteit en Kwaliteit
Inhoud
Keuzes en beslissingen, binnen de patiënten behandelingen, moeten verantwoord worden naar jezelf, maar ook naar de patiënten en docenten. Op deze manier wordt de student langzamerhand voorbereid op zelfstandig functioneren in de praktijk, waar je met patiënten, collega’s, de beroepsgroep en maatschappij te maken hebt. Voor het maken en verantwoorden van klinische keuzes dient de student naast kennis over de Tandheelkunde en Mondzorgkunde ook te beschikken over de meest recente wetenschappelijke gegevens zoals geleerd bij EBP, Evidence Based Practice.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies