Vak: Professionalisering 4 credits: 5

Vakcode
MTVB21PROF4
Naam
Professionalisering 4
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
F.D. de Groot
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Individueel
  • Intervisie
  • Opdracht
Toetsen
  • Casusopdracht - Opdracht
  • Portfolio assessment periode 4 - Portfolio assessment

Leeruitkomsten

Leeruitkomsten Casusopdracht:
• De student beschrijft en verantwoordt zijn handelingsopties aan de hand van een casus (met aspecten op het gebied van ethiek, weerbaarheid en interculturele communicatie) uit de praktijk. 
• De student analyseert, uitgaande van zijn kennis van communicatie stijlen en methoden met behulp van TOPOI de situatie van de zorgvrager waarbij cultuur een bepalende factor is.
• De student herkent bij een gezondheidsprobleem de verschillende wijzen waarop mensen betekenis en verklaringen kunnen geven voor hun gezondheidssituatie (vanuit de medische antropologie, kennis over gezondheidsvaardigheden en interculturele psychologie) en kan dit verwoorden.



Leeruitkomsten Professionalisering (portfolioassessment):
• De student stelt een plan op en profileert zich op basis van de beroepsrollen.
• De student verantwoordt zijn ontwikkeling binnen de gekozen beroepsrollen.

• De student neemt de regie over zijn leerproces door het opstellen en uitvoeren van zijn ontwikkelingsplan onderbouwd met feedback en reflectie.
• De student beschrijft wat hij heeft geleerd over een praktijksituatie tijdens intervisie.
• De student stelt vanuit de beroepsrollen persoonlijke leerdoelen op voor zijn ontwikkelingsplan.

• De student schrijft een leerplan op basis van reflectie op de beroepsrollen.

Inhoud

Tijdens professionalisering 4 voert de student verschillende (groeps)opdrachten uit.

Inhoud casusopdracht:
In de casusopdracht wordt aandacht besteed aan zaken zoals ethiek, weerbaarheid en interculturele communicatie welke tijdens de stages van belang zijn. 


Inhoud Professionalisering:
Dit thema is vrije profileringsruimte. Onder andere PR-activiteiten, inzet voor de studievereniging, vrijwilligerswerk of bezoeken van symposia kunnen activiteiten zijn waarbij de student zich profileert in één of meerdere beroepsrollen. De student kan binnen deze profileringsruimte ook de keuze maken om zich te ontwikkelen in een vreemde taal (aangeboden door het Hanze talencentrum). Daarnaast stelt de student op basis van de resultaten van de serious game een leerplan op. Dit leerplan moet richting geven aan de beroepsrollen en persoonlijke ontwikkeling tijdens de stages in jaar 3 en/of 4. Op het gebied van studiecoaching wordt iedere student begeleid door een mentor en met deze begeleiding krijgt de student inzicht in zijn studie, studievoortgang en leerproces.





 

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies