Vak: Interprofessioneel innoveren en ondernemen credits: 1

Vakcode
MTVB22IPE
Naam
Interprofessioneel innoveren en ondernemen
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
1
Taal
Nederlands
Coördinator
S.H.A. Laarakkers
Werkvormen
  • Action learning
  • Individueel
  • Opdracht
Toetsen
  • Ondernemerschap: academiebreed - Opdracht

Leeruitkomsten

• De student kan de eigen taken, rollen en bevoegdheden van zijn/haar toekomstige professie uitleggen.
• De student verwoordt met welke relevante professionals hij/zij in zijn/haar toekomstige werk te maken krijgt.
• De student identificeert en definieert interprofessionele vraagstukken die de eigen professie deelt met andere professies.
• De student bepaalt op basis van interprofessionele afstemming zijn/haar bijdrage rondom een specifiek interprofessioneel vraagstuk.
• De student draagt tijdens afstemmingsoverleg met andere professionals, relevante inhoudelijke aspecten voor planvorming aan.
• De student beoordeelt in het kader van het voorliggende vraagstuk de consequenties van doelen en interventies van andere relevante professies in relatie tot de eigen doelen en interventies.
• De student beslist via gezamenlijke besluitvorming samen met andere professionals welke keuzes worden gemaakt.
• De student past de principes van waardecreatie toe, zoals: Business Model Canvas Design Thinking. 
• De student voert een pitch uit om het proces en oplossing te presenteren. 
• De student onderzoekt de mogelijke inzet van technologie in de zorg die bijdraagt aan sustainable Development Goals (SDG’s). 
• De student beschrijft het interprofessionele proces en de toegevoegde waarde binnen sustainable Development Goals (SDG’s) op micro en of macro niveau.
• De student werkt samen met studenten van andere disciplines binnen de SAZG op constructieve en ondernemende wijze aan dit project.

Inhoud

De studenten van de academie voor gezondheidsstudies werken gezamenlijk (interprofessioneel) aan een opdracht waarbij ze een bijdrage leveren aan de sustainable development goals (SDG’s). Aan de hand van de SDG’s wordt er een interprofessioneel vraagstuk geformuleerd. In voorbereidende opdrachten zullen de studenten naast hun eigen taken, rollen en bevoegdheden die van de andere professie leren kennen. De studenten gebruiken ondernemende vaardigheden om mogelijke oplossingen te creëren en te benutten. Het proces en de mogelijke oplossingen worden gepresenteerd op een afsluitend event.

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies