Vak: Bedrijfscommunicatie 6 credits: 2

Vakcode
ONVA19BCN6
Naam
Bedrijfscommunicatie 6
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
2
Taal
Engels
Coördinator
A.S. Niemeijer
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Bedrijfscommunicatie 6 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Competenties:
  • Innoveren: initieert nieuwe ideeën, realiseert op creatieve wijze vernieuwingen en benut daarbij de mogelijkheden op het gebied van technologie.
  • Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
  • Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
  • Leiderschap: straalt passie en beleving uit, pakt de regie in teamverband en mobiliseert anderen vanuit de waarden en de cultuur van de onderneming.
  • Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
  • Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
  • Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
  • Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
  • Lerend vermogen: ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie, reflectie en feedback.
  • Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep.
Leeruitkomsten:
De student:
  1. benoemt verschillende interne communicatiemiddelen en geeft aan welke interne communicatiemiddelen op zijn werkplek gebruikt worden.
  2. benoemt doelen van interne communicatie (op zijn werkplek).
  3. geeft aan welke invloed de bedrijfscultuur en de leiderschapsstijl hebben op de interne communicatie (op zijn werkplek).
  4. geeft hoe de betrokkenheid van medewerkers verhoogd kan worden door middel van interne communicatie.
  5. toont met behulp van storytelling aan hoe interne betrokkenheid kan worden vergroot.

Inhoud

Niveau:
Verdiepend

Inhoud:
Bedrijfscommunicatie Nederlands 6 bestaat uit een aantal opdrachten met als onderwerp interne communicatie en gericht op de werkplek van de student. Interne communicatie is bij uitstek bedoeld om werknemers te informeren, te motiveren en te coachen. Je gaat bij het bedrijf waar je werkt kijken hoe de interne communicatie georganiseerd is. Hoe worden de werknemers geïnformeerd door de leidinggevenden? Hoe zorgt het bedrijf ervoor dat de werknemers betrokken zijn en blijven? Welke communicatiemiddelen worden gebruikt? Dit zijn vragen waar je mee aan de slag gaat tijdens de lessen en tijdens je werk.


Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de Blackboardcourse of de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/Ondernemen.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance