Vak: Basis medisch wetenschappelijke vorming credits: 6
- Vakcode
- PHLM19BMWV
- Naam
- Basis medisch wetenschappelijke vorming
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 6
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- J.A. van der Vliet
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Toetsen
-
- Kennistoets - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
De leeruitkomsten voor de cursus Basis Medisch Wetenschappelijke Vorming zijn geformuleerd op basis van de zeven CanMeds beroepsrollen.
Medisch Deskundige:
Medisch Deskundige:
- Tijdens binnenschoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van medisch deskundige naar behoren te kunnen vervullen
- Tijdens binnenschoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van communicator naar behoren te kunnen vervullen.
- Tijdens binnenschoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van organisator naar behoren te kunnen vervullen.
- Tijdens binnenschoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van samenwerker naar behoren te kunnen vervullen.
- Tijdens binnenschoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van Onderzoeker naar behoren te kunnen vervullen.
- Tijdens binnenschoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van gezondheidsbevorderaar naar behoren te kunnen vervullen.
- Tijdens binnenschoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van professional naar behoren te kunnen vervullen.
Inhoud
De cursus Basis Medisch Wetenschappelijk Vorming is een inleidend blok waarin de volgende medische basisvakken worden aangeboden: algemene anatomie, fysiologie (d.w.z. biochemie, cel en functie, histologie en lymfesysteem & afweer), farmacologie, gedrag en communicatie (inclusief gezondheidspsychologie) en evidence based practice. Deze informatie wordt zowel in de vorm van (hoor) colleges als werkgroepen aangeboden. De rol van dit blok binnen het curriculum is de synchroniciteit in kennis en attitude tussen de studenten te bevorderen om zo de effectiviteit van de hierop volgende onderwijseenheden te vergroten.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies