Vak: Inkoopproces credits: 5
- Vakcode
- TBVP22LB
- Naam
- Inkoopproces
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- P. Penninga
- Werkvormen
-
- Onderwijs
- Toetsen
-
- Supplier Rating - Opdracht
Leeruitkomsten
Onderzoeken en analyseren:
De (junior) professional weet de juiste onderzoeksmethoden te kiezen om betreffende een probleem op de juiste en efficiënte manier relevante onderzoeksdata te verzamelen. Op basis van deze data maakt hij een analyse van omgeving, bedrijf, structuur en proces(sen) door gebruik te maken van diverse passende technisch bedrijfskundige analysetools op basis waarvan gerichte aanbevelingen gegeven worden, die bijdragen aan de efficiëntie en effectiviteit van een proces. De professional kan daarbij inzoomen en uitzoomen tussen verschillende niveaus en aandachtsgebieden.
Adviseren:
De (junior) professional kan op basis van relevante kennis, onderzoeksresultaten en kosten-batenanalyse komen met een passend inter- en multidisciplinair advies op basis waarvan de organisatie een besluit kan nemen ten behoeve van verbetering, innovatie of verandering van een product, proces of organisatie(onderdeel). Hij kan dit advies op overtuigende wijze presenteren aan de relevante stakeholders.
De (junior) professional weet de juiste onderzoeksmethoden te kiezen om betreffende een probleem op de juiste en efficiënte manier relevante onderzoeksdata te verzamelen. Op basis van deze data maakt hij een analyse van omgeving, bedrijf, structuur en proces(sen) door gebruik te maken van diverse passende technisch bedrijfskundige analysetools op basis waarvan gerichte aanbevelingen gegeven worden, die bijdragen aan de efficiëntie en effectiviteit van een proces. De professional kan daarbij inzoomen en uitzoomen tussen verschillende niveaus en aandachtsgebieden.
Adviseren:
De (junior) professional kan op basis van relevante kennis, onderzoeksresultaten en kosten-batenanalyse komen met een passend inter- en multidisciplinair advies op basis waarvan de organisatie een besluit kan nemen ten behoeve van verbetering, innovatie of verandering van een product, proces of organisatie(onderdeel). Hij kan dit advies op overtuigende wijze presenteren aan de relevante stakeholders.
Inhoud
De student analyseert een proces met behulp van het steady state model, supply chain analyse en inkoop en geeft een advies met betrekking tot een verbetering m.b.t. de huidige risico's in de supply chain
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Engineering