Vak: Bouwkunde 2 credits: 5
- Vakcode
- BVVP23BK2
- Naam
- Bouwkunde 2
- Studiejaar
- 2023-2024
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- G.A. Duarte Pais
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Toetsen
-
- Bouwkunde 2 - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
LU 1 – Bouwtechniek:
De student benoemt, onderscheidt en analyseert de grondbeginselen van de bouwkunde en aspecten m.b.t. het ontwerp en realisatie van woningbouw.
LU 2 – Bouwproces:
De student benoemt, onderscheidt en analyseert aspecten m.b.t. het proces van initiatief, ontwerp en realisatie in de bouw.
LU 3 – Thema (duurzaamheid/gezondheid) Klimaatadaptatie (KA) en Circulair bouwen (CB):
De student herkent, benoemt en onderscheidt de kernbegrippen van duurzaamheid en gezondheid in relatie tot realisatie van gebouwen.
De student benoemt, onderscheidt en analyseert de grondbeginselen van de bouwkunde en aspecten m.b.t. het ontwerp en realisatie van woningbouw.
LU 2 – Bouwproces:
De student benoemt, onderscheidt en analyseert aspecten m.b.t. het proces van initiatief, ontwerp en realisatie in de bouw.
LU 3 – Thema (duurzaamheid/gezondheid) Klimaatadaptatie (KA) en Circulair bouwen (CB):
De student herkent, benoemt en onderscheidt de kernbegrippen van duurzaamheid en gezondheid in relatie tot realisatie van gebouwen.
Inhoud
In het tweede semester breidt de student de kennis van de grondbeginselen van de bouwkunde verder uit. Daarbij komen de ten opzichte van semester 1 aanvullende aspecten met betrekking tot het ontwerp en de realisatie van woningbouw aan de orde. De theorie omvat zowel het proces als de techniek van het bouwen. De student breidt zijn kennis uit op het gebied van de thema’s duurzaamheid en gezondheid en hoe deze een integraal onderdeel van de bouwkunde zijn.
De student leert de theorie allereerst door hoorcolleges en het bestuderen van literatuur. Daarnaast werkt de student in werkcolleges waarin de theorie in de vorm van oefeningen met het maken van relevante beroepsproducten concreet gemaakt wordt. De student ontwikkelt daarmee zowel kennis als vaardigheden die bijdragen aan de toepassing in het project.
De student leert de theorie allereerst door hoorcolleges en het bestuderen van literatuur. Daarnaast werkt de student in werkcolleges waarin de theorie in de vorm van oefeningen met het maken van relevante beroepsproducten concreet gemaakt wordt. De student ontwikkelt daarmee zowel kennis als vaardigheden die bijdragen aan de toepassing in het project.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Future Environments