Vak: Engels 3 credits: 5

Vakcode
CELB21ENG3
Naam
Engels 3
Studiejaar
2023-2024
ECTS credits
5
Taal
Engels
Coördinator
M. Spijker
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Engels 3 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
  • BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
  • REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
21st-century skills:
  • Creativiteit
  • Samenwerken
  • Initiatief
  • Doorzettingsvermogen
  • Aanpassingsvermogen
  • Communicatief
  • Verantwoordelijkheidsbesef
  • Commercieel bewustzijn
  • Leiderschap
  • Nieuwsgierigheid
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:
  1. De student kan nieuwe vocabulaire verzamelen op het gebied van internationale marketing en sales, uit verschillende bronnen.
  2. De student kan zelfgekozen artikelen interpreteren en hun eigen mening vormen over het onderwerp, dit kunnen zij demonstreren in een gesprek. 
  3. De student kan zich een mening vormen over de onderwerpen internationale zaken, culturele verschillen en globalisering en daar een formeel essay van 500 woorden over schrijven, gebruik makende van een essay structuur. 
  4. De student kan een management samenvatting schrijven in formeel Engels op B2 niveau van hun exportplan, gebruikmakende van een heldere structuur en de juiste grammatica en verbindingswoorden. 

Inhoud

Niveau:
Verdiepend
 
Inhoud:
Aan de hand van o.a. het thema Internationale Marketing wordt er aandacht besteed aan grammatica, vocabulaire verwerving en luistervaardigheid. Daarnaast is er aandacht voor spreekvaardigheid en formeel zakelijk taalgebruik in de vorm van een management samenvatting en een essay. Dit wordt met een portfolio en een mondeling getoetst. 

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance