Vak: Engels 4 credits: 5

Vakcode
CELB21ENG4
Naam
Engels 4
Studiejaar
2023-2024
ECTS credits
5
Taal
Engels
Coördinator
M. Spijker
Werkvormen
  • Practicum / Training
  • Werkcollege
Toetsen
  • Engels 4 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
  • BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
  • REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
21st-century skills:
  • Creativiteit
  • Samenwerken
  • Initiatief
  • Doorzettingsvermogen
  • Aanpassingsvermogen
  • Communicatief
  • Verantwoordelijkheidsbesef
  • Commercieel bewustzijn
  • Leiderschap
  • Nieuwsgierigheid
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:
1. De student kan persoonlijke leerdoelen formuleren om een hoger niveau van Engels te bereiken.
2. De student kan een persoonlijk ontwikkel plan opstellen om aan hun leerdoelen te voldoen. 
3. De student kan hun Engels verbeteren door hun eiegen plan uit te voeren. 
4. De student kan een poprtfolio aanleggen over hun eigen ontwikkeling bij Engels.
5. De student kan reflecteren op hun Engels niveau en de verbetering in het leerproces. 
6. De student kan een Pitch geven om een verander model te introduceren. 

Inhoud

Niveau:
Verdiepend
 
Inhoud:
Deze module is student gestuurd volgens de principes van Design Thinking. Aan de hand van een portfolio laat de student zijn/haar ontwikkeling zien, voor de Engelse vaardigheden en kennis, op basis van een persoonlijk ontwikkel plan. Door middel van een Engelstalige pitch laat de student zien dat hij/zij kennis heeft over changemanagement en met een voorstel kan komen. Voor Engels wordt alleen de taalvaardigheid van de pitch beoordeelt, de inhoud hoort bij de ALO.

Studiemateriaal:
Er is geen specifiek studiemateriaal nodig voor deze module. 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance