Vak: Communicatieplan credits: 5

Vakcode
CEMB18CPL
Naam
Communicatieplan
Studiejaar
2023-2024
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
E.G. Wubs
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Communicatieplan - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
21st-century skills:
  • Creativiteit
  • Initiatief
  • Communicatief
  • Commercieel bewustzijn
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:
De student:
  • kan een briefing opstellen van een extern communicatiebureau;
  • kan een rapport opstellen dat voldoet aan alle ‘Richtlijnen BCN rapporteren’;
  • hanteert consumentengedrag als uitgangspunt voor communicatie;
  • begrijpt de samenhang tussen off- en online communicatie-instrumenten;
  • stelt op basis van een communicatieonderzoek een marketingcommunicatieplan op vanuit een gegeven strategische context.

Inhoud

Niveau
Verdiepend

Inhoud
De student maakt een scherpe analyse van de interne en externe omgeving van een bedrijf. Daaruit blijkt welke marketingcommunicatiestrategie er is en waar iets verbeterd kan worden. Vervolgens schrijft de student een communicatieplan voor een extern communicatieprobleem. Dit communicatieplan wordt middels een briefing gecommuniceerd aan een extern communicatiebureau.
 
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-dt of de blackboard course.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance