Vak: Leerlijn Persoonlijke groei 12 credits: 5

Vakcode
CEVB22JCAPSG12
Naam
Leerlijn Persoonlijke groei 12
Studiejaar
2023-2024
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
K.H. Rozema
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Leerlijn Persoonlijke groei 12 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
  • BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
  • REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
21th-century skills:
  • Creativiteit
  • Samenwerken
  • Initiatief
  • Doorzettingsvermogen
  • Aanpassingsvermogen
  • Communicatief
  • Verantwoordelijkheidsbesef
  • Commercieel bewustzijn
  • Leiderschap
  • Nieuwsgierigheid
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:
Kan persoonlijk aangeven wat zijn manier van organiseren (veranderaanpak) is aan de hand van perspectief van uitersten
Kan reflecteren op het veranderproces (DFG/MVC) en komen met verbeterpunten t.a.v. veraanpak
Weet welke leiderschapsrol het beste bij zichzelf past
Kan samenwerken in een groep om tot een goed resultaat te komen

Inhoud

Niveau:
Strategisch

Inhoud:
In deze periode werk je samen met een groep aan een case. Dit doe je inhoudelijk voor de vakken, marketing en onderzoek en vanuit persoonlijke groei kijk je naar jezelf, hoe je in de groep bijdraagt aan groepsgevoel en groep prestaties (Managementvaardigheden). Je kijkt vanuit veranderkunde veel meer naar hoe kom je tot succes, wat is de veranderaanpak waar ikzelf goed tot mijn recht kom. En welk type leiderschap past bij mij.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/JCA of de blackboard course.
Bij de Cruyff Academy werken we met online programma BUKU, een soort Spotify voor leerboeken. Al onze voorgeschreven literatuur is hierin ondergebracht
 

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance