Vak: Leerlijn Onderzoek 1 credits: 5

Vakcode
CEVP20JCAONZ1
Naam
Leerlijn Onderzoek 1
Studiejaar
2023-2024
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
K.H. Rozema
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Leerlijn Onderzoek 1 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
  • BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
  • REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
21th-century skills:
  • Creativiteit
  • Samenwerken
  • Initiatief
  • Doorzettingsvermogen
  • Aanpassingsvermogen
  • Communicatief
  • Verantwoordelijkheidsbesef
  • Commercieel bewustzijn
  • Leiderschap
  • Nieuwsgierigheid
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:

De student is in staat (sport-) trends en veranderingen te onderscheiden

en legt verband tussen deze trends en veranderingen en bestaand beleid van organisaties in het werkveld van sport- en bewegen.

Waar nodig vertaalt de student dit naar een voorstel tot aanpassing in bestaande strategie en beleid 
heeft kennis en begrip van marktonderzoek in het algemeen. 
heeft kennis van primair en secundair onderzoek.    
kan het onderzoeksproces structureren, met daarbij behorende managementvraag, centrale vraag en deelvragen.         
kan deskresearch toepassen.        
kan een eenvoudig onderzoeksplan rapporteren.
 

Inhoud

Niveau:
Operationeel

Inhoud:
In dit project in periode 1 van jaar ondersteund door het vak onderzoek gaan studenten onderzoek doen bij een sport vereniging. Daarbij richten we ons op de externe omgeving, waarbij we aansluiten op het vak Sportmarketing 1.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/JCA of de blackboard course.
Bij de Cruyff Academy werken we met online programma BUKU, een soort Spotify voor leerboeken. Al de voorgeschreven literatuur is daarin ondergebracht.

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance