Vak: Leerlijn Persoonlijke groei 2 credits: 5

Vakcode
CEVP20JCAPSG2
Naam
Leerlijn Persoonlijke groei 2
Studiejaar
2023-2024
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
K.H. Rozema
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Leerlijn Persoonlijke groei 2 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
  • BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
  • REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
21th-century skills:
  • Creativiteit
  • Samenwerken
  • Initiatief
  • Doorzettingsvermogen
  • Aanpassingsvermogen
  • Communicatief
  • Verantwoordelijkheidsbesef
  • Commercieel bewustzijn
  • Leiderschap
  • Nieuwsgierigheid
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:
  • uitgebreide en goede aantekeningen maken bij een luisterfragment
  • op grond van gemaakte aantekeningen een goede weergave hiervan geven, niveau B1/B2 Engels
  • de tegenwoordige, verleden en voltooide tijden in het Engels correct gebruiken
  • zakelijk vocabulaire begrijpen van Engelse marketing- en economisch gerichte teksten  
  • een klantgerichte presentatie verzorgen voor een fictieve opdrachtgever.
  • samen met 3-5 medestudenten een gesprek voeren met een fictieve opdrachtgever, waarbij hij minimaal drie van de zes basisgespreksvaardigheden laat zien.
  • zijn eigen persoonlijke sterke en zwakke competenties benoemen en geeft in een gesprek en portfolio aan hoe hij deze wil ontwikkelen;
  • ontwikkelt in overleg met de studiecoach initiatieven ten aanzien van zijn eigen professionele ontwikkeling.

Inhoud

Niveau:
Operationeel

Inhoud:
In het tweede blok professionele en persoonlijke groei worden de skills uit blok 1 uitgebreid aan aangevuld. Als student ben je eerstverantwoordelijke voor je studie en je loopbaan. Je leert tijdens de studie zelf te reflecteren op je studie, zodat je zicht krijgt op je eigen sterke en zwakke kanten, je interesses, motivatie, ervaringen en ten slotte je eigen ambities afgezet tegen de ambities van het beroep. De communicatie tussen opleiding en student, studievoortgangsbewaking en het persoonlijk contact vallen onder Personal Development. Hierin word je tijdens je studie ondersteund door een studiecoach. Ter ondersteuning van deze vaardigheden worden ook luistervaardigheid en schrijfvaardigheid intensief geoefend in het Engels en Nederlands. Ter verhoging van het begrip van het marketing luistermateriaal vergroot je aanzienlijk je kennis van je vocabulaire op het gebied van economie en marketing in het Engels. 

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/JCA of de blackboard course.
Bij de Cruyff Academy werken we met online programma BUKU, een soort Spotify voor leerboeken. Al onze voorgeschreven literatuur is hierin ondergebracht.
 

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance