Vak: Digitale Marketingcommunicatie credits: 5

Vakcode
COVB20THY3
Naam
Digitale Marketingcommunicatie
Studiejaar
2023-2024
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
S. Veldstra
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Projectonderwijs
Toetsen
  • Digitale Marketingcommunicatie - Overige toetsing

Leeruitkomsten

De volgende programmaleeruitkomsten worden op niveau 3 getoetst:

Competentie 1: Context en strategie
PLO2: Overziet recente ontwikkelingen in het (internationale) vakgebied en medialandschap en gebruikt deze inzichten bij het vertalen naar de communicatiestrategie. 

Competentie 2: Doelgroep en gedrag
PLO4: Evalueert de wensen, behoeften en interculturele factoren van alle relevante stakeholders en vertaalt deze naar een beroepsproduct. 
PLO5: Beoordeelt inzichten uit kennis en theorie om effectieve communicatie-interventies te onderbouwen. 


Competentie 3: Concept en creatie
PLO7: Verantwoordt de toepassing van kanalen en (digitale) tools om effectieve communicatie voor de doelgroep te kiezen. 
 

Inhoud

In deze cursus ontwikkelen studenten een digitale marketingcommunicatiestrategie voor een organisatie. Deze strategie is een onderdeel van de algemene marketingcommunicatiestrategie en is volledig gericht op digitale tools. Voordelen van een digitale marketingcommunicatiestrategie zijn dat een organisatie een specifieke doelgroep kan bereiken en dat de resultaten meetbaar zijn.

Studenten ontwikkelen de strategie op basis van de customer journey, de online marketing funnel and bijbehorende tools. De focus in de strategie ligt op het inzetten van goede content op het juiste moment in de customer journey en online marketing funnel. De studenten moeten aangeven welke meetbare uitkomsten en resultaten de digitale marketingcommunicatiestrategie volgens hen zal behalen. Studenten gaan ook de best mogelijke digitale marketing mix ontwikkelen voor de organisatie.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT