Vak: Copywriting credits: 5

Vakcode
COVB22TLS3
Naam
Copywriting
Studiejaar
2023-2024
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
J.I.M. Keupink
Werkvormen
  • Practicum / Training
Toetsen
  • Copywriting - Overige toetsing

Leeruitkomsten

De volgende PLO's worden getoetst op niveau 3:

Concept & creatie
PLO6: Werkt een (creatief) concept uit dat aansluit bij de wensen van de (internationale) doelgroep en/of de doelstellingen van de organisatie.
PLO7: Selecteert geschikte kanalen en (digitale) tools om passende communicatie voor de doelgroep te kiezen.
PLO8. Creëert relevante content die aansluit bij het concept en bij de doelstellingen van de organisatie.

Overtuiging & Draagvlak
PLO10: Adviseert vanuit de organisatie of als externe adviseur (consultant) over de communicatie van de organisatie, rekening houdend met de communicatiestrategie van de organisatie.
 

Inhoud

Goede copy (wervende teksten) schrijven is een belangrijke basisvaardigheid om goede relaties met klanten op te bouwen. Of het nu gaat om tekst op een website, enkele zinnen in een tv-commercial, de slogan op een poster of een pakkende onderwerpregel in een direct mail, een copywriter maakt de eerste interactie tussen organisaties en doelgroepen mogelijk. Deze keuzemodule richt zich op het schrijven van copy voor offline media (denk bijvoorbeeld aan flyers, posters, advertentieteksten en commercials) én voor online media (landingspagina’s, blogs en vlogs).
Gedurende deze module leert de student om stapsgewijs copy te schrijven, vanaf het eerste moment van inspiratie tot de laatste redactieronde voordat de communicatieuitingen de wereld ingaan. De student ontwerpt een portfolio met meerdere uitingen op basis van een zelfgekozen merk en evalueert een aantal bestaande uitingen van dat merk.
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT